Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
Måske rigtigt nok, at vi skal bruge en målfarlig 8'er, som samtidig skal fylde en del på banen. Men underligt,
at man samtidig taler om at forsøge at afskibe Bisse. Tror man ikke længere på ham (har været (er?) langtidsskadet, I know).
Sandsynligvis har Bismarck ikke længere den fornødne tillid fra klubben. Hjulsager er undertegnede ikke ganske overbevist om.
Forhåbentlig er Gitz i gang med en rivende udvikling.

VAF skrev forleden: 2 nye til forsvaret (1 stopper & 1 backgardering) - 1 dynamisk midtbanespiller - 1 angriber (der kan spille hver gang)
Formentlig salg af GG/Vekic - evt. Bismark/Camara - Afskibning af Amon, måske Bisse - Flø kun, hvis der er mange penge i det
Flere unge integreres (Lille GG, Ravn og Max)
Reply
Ang. Lauridsen, skriver Banke, at han måske skal væk, fordi midtbanen bliver overbefolket.

Hvis og hvis - så flyver vi gennem 1. div., tror jeg ikke på.

Sidste år troede jeg også, at vi fløj gennem Superligaen, med de navne, vi havde fået ind. Det endte med at blive lidt svært, kan man sige.
Reply
(16-06-2026, 08:05 AM)Victor Wrote: Ang. Lauridsen, skriver Banke, at han måske skal væk, fordi midtbanen bliver overbefolket.

Sidste år troede jeg også, at vi fløj gennem Superligaen, med de navne, vi havde fået ind. Det endte med at blive lidt svært, kan man sige.

Problemet med Lauridsen er at han stort set ikke har spillet i 2 år og vi har ikke “råd” til at spille ham i form, derudover så kan han ikke løse 8’er problematikken fordi han ikke er stærk nok ift. assister og afslutninger. Jeg vil dog ikke udelukke at han stadigvæk kan blive god på sigt. 

Vi har ikke kunne dominere andre hold gennem hele kampe i flere år, selv ikke i 1. Division. Løsningen er en stærk 8’er, samt en løbestærk bagkæde hvor vi ikke er afhængige af spillere som Albentosa, LN, CS osv., hvor vi skal kompensere for deres manglende fart ved at stå dybt.
Reply
(16-06-2026, 10:43 AM)Jonathan Togo Wrote:
(16-06-2026, 08:05 AM)Victor Wrote: Ang. Lauridsen, skriver Banke, at han måske skal væk, fordi midtbanen bliver overbefolket.

Problemet med Lauridsen er at han stort set ikke har spillet i 2 år og vi har ikke “råd” til at spille ham i form, derudover så kan han ikke løse 8’er problematikken fordi han ikke er stærk nok ift. assister og afslutninger. Jeg vil dog ikke udelukke at han stadigvæk kan blive god på sigt. 

Vi har ikke kunne dominere andre hold gennem hele kampe i flere år, selv ikke i 1. Division. Løsningen er en stærk 8’er, samt en løbestærk bagkæde hvor vi ikke er afhængige af spillere som Albentosa, LN, CS osv., hvor vi skal kompensere for deres manglende fart ved at stå dybt.
Jeg er meget enig Togo. Det er virkeligt et problem at han næsten ikke har spillet i 2 år. Jeg har været skuffet over hans manglende udvikling i lang tid og mange hjerneblødninger med dertil hørende kort, når han endeligt har fået spilletid. Det er jo selvfølgelig klart at man ikke rigtigt udvikler sig med lange skadesperioder. Jeg har personligt mistet tålmodigheden med ham og synes han er for stor en risiko, så så gerne at vi ophævede med ham eller solgte ham billigt til en anden klub. Fuldstændigt rigtigt med din analyse af hvilken type 8'er vi har brug for. Kunne virkeligt også godt tænke mig at se en mere løbestærk bagkæde, så vi har mange flere muligheder både defensivt og offensivt. Jeg savner virkeligt også, at vi dominerer de andre hold på banen. Håber virkeligt at det bliver en del af den nye, udefinerede spillestil.
Reply
Jeg tror vi har en række spillere som vi reelt ikke kan sælge i dette transfervindue. LN og CS fordi de er "over the hill", og Faghir, Duin, Bisse, Hetemi da de har været skadet længe og kun lige er kommet tilbage på træningsbanen. Der er nok flere som af forskellige årsagen heller ikke kan/vil udskibes. 
Så vi står med en trup som på mange måder er givet på forhånd, hvor vi så kan supplere på enkelte pladser. Afhængigt af evt afgange af f.eks. GG og Flø, kunne det sagtens være én spiller i hver række som vi henter ind. Og de 3 bliver næppe spillere som entydigt har superliganiveau. Så når vi spiller første kamp om godt en måned, har vi på alle måder et 1. div. hold. 
Men dét har vores konkurrenter jo også, og umiddelbart tænker jeg egentlig at mange af de nævnte godt vil kunne gøre det godt nok til at vi rykker op. Skulle dét ske, så står vi imidlertid igen igen med en udfordring mht at få en konkurrencedygtig superligatrup - for mange af de nævnte er ikke gode nok til superligaen.
Det er jo et kendt skisme mellem de to divisioner, og trupsammensætningen når man rykker op/ned.
Det bliver spændende at se hvor vi lander.
Reply
Hetemi skal slet ikke sælges.
Reply
Enig i, at vi måske får svært ved at sælge nogle af vores spillere, f.eks. Vekic. Når en mulig købende klub ved, at VB allerede har fået en ny målmand, så ved de selvfølgelig, at Vekic er "til overs". Det betyder, at de vil presse prisen ned.

Ang. Lauridsen vil jeg lige bemærke, at det ikke er mange år siden, han var u-spiller. De spillere, vi får op, plejer at tage flere år om at blive faste startere på holdet (eks.vis Lundrim, GG).

Lauridsen skulle nødigt blive en stjerne et andet sted.
Reply
Vi er også nødt til at forholde os til at en stribe af vores spillere er en omvandrende skadestue . Hvorfor skulle skadesfrekvensen pludselig falde markant i forhold til den forgange sæson?
Vi er NØDT til at have passende back ups
Reply
Hvilke spillere er det specifikt du mener indgår i den stribe?
Reply
Nu spørger du ikke mig, men vi kan vel godt blive enige om Wahid og Duin?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)