Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - FC Fredericia (2-3)
Klubben håber ikke, at der kommer mere sne. Hvis det sker, indkaldes der folk til at rydde banen. Det er dyrt for klubben at varme banen op (et par hundrede tusinde) (VAF).

Jeg læser det sådan, at kampen gennemføres.
Reply
VAF skriver bl.a:

VB’s strategi: Hent spillere med noget at bevise, giv dem tillid og spilletid - og håb, at de finder tilbage til tidligere niveau.
En strategi, der kan give stor gevinst, men som også rummer risiko.

Havde VB hentet 15 nye spillere i januar, ville det have været rendyrket panik. Og ville være gift for en klub,
der siden ejerskiftet for et år siden har talt om langsigtede planer, stabilitet og ro på bagsmækken.

Derfor kører VB videre med det, klubben allerede har bygget. Ikke fordi det nødvendigvis er det nemmeste valg
- men fordi der ikke er andre reelle muligheder.

Truppen ser stærk ud. Tiden er kommet til at bevise det, når det gælder. Mandag er første - måske vigtigste - test.
.....

Tja måske. Og forhåbentlig. Men ingen taler om at hente 15 nye spillere i januar. Bare nogle forstærkninger - udvikle,
ikke 'afvikle' holdet!! - Men det klart klogeste havde været at hente mindst tre reelle forstærkninger.
INGEN af vores angribere har vist niveau i 2025 - ejheller i 26 indtil nu. Vi står reelt uden garanti for én eneste angriber.
Vi ser svækkede ud. Tydeligvis. De eneste der ikke kan se dét, er ejerne/lederne i VB:
Reply
Så kan anførerdiskussionen lukkes. Til Kickoff i Musikteatret kom det frem at anfører nummer et er Lasse Nielsen. Substitutter er Thomas Gundeland og Igor Vekic.
Reply
VAF skriver, at det bliver Wahid, der kommer til at ligge fremme i morgen aften. Han føler selv, han er klar.
Reply
Jeg kan forstå at kickoff var en sløj affære. Vi må håbe at morgendagens kamp bliver mere opløftende.

Mht Lasse Nielsen, så er det jo isoleret set en fin idé med en rutineret forsvarer som anfører. Og som jeg forstår det, så skal vi spille med 3 centerforsvarere og så wingbacks. Det giver LN et mindre arbejdsrum, som forhåbentlig kan kompensere for hans totale mangel på hastighed.

Jeg har meget svært ved at bevare optimismen efter dette transfervindue. Som andre skriver, burde vi have hentet forstærkninger på centerforsvar, venstre back samt angriber pladserne. Nu står vi her i svækket udgave og på sidstepladsen. Men håbet er lysegrønt, og som VB'er holder man jo fast, lige meget hvad. Så vi krydser fingre for sejr i morgen.
Reply
(08-02-2026, 12:24 PM)SteenBiilmann Wrote: Jeg kan forstå at kickoff var en sløj affære. Vi må håbe at morgendagens kamp bliver mere opløftende.

Ikke at der skal gå Kickoff snak i den i denne tråd men jeg synes nu det var en meget hyggelig aften i Musikteatret. En fin måde at starte året på. Claus Elsgaard var en god vært og personligt klikker jeg bedre med ham end Jesper Maigaard. Så ros til klubben for dette initiativ som er ved at være en god tradition. 

Med hensyn til Fredericia kampen, så er den en gylden mulighed for igen at tjekke ind i SL med SIFs nederlag. Kan afstanden reduceres til tre point kan ingen tale om at vi er sat af feltet. Men vi skal møde et hold som har vundet i Brøndby, i Silkeborg (trods alt stadig et svært sted bare at vinde) og fået point i Herning hvor de kunne have vundet. Så jeg forventer på ingen måde en nem kamp. Det vil også være toparrogant når det nu er os som er sidst i tabellen. 

Jeg tror vi generelt vil se de højtprofilerede spillere begynde at fungere godt sammen nu hvor de har været her i et halvt år. Jeg har dog stadig nogen bekymringer med angrebet. Vi har ingen German Onugkha som kan sccore i 8 kampe i træk. Jeg bliver selvfølgelig positivt overrasket hvis Wahid eller Jelle pludselig får hul på bylden. Mindre kan også gøre det end en Onugkha præstation, men så er vi afhængig af at også for eksempel Gammelgaard og Duelund kontinuerligt får scoret nogen mål.
Reply
(08-02-2026, 07:07 PM)colazero Wrote:
(08-02-2026, 12:24 PM)SteenBiilmann Wrote: Jeg kan forstå at kickoff var en sløj affære. Vi må håbe at morgendagens kamp bliver mere opløftende.

Ikke at der skal gå Kickoff snak i den i denne tråd men jeg synes nu det var en meget hyggelig aften i Musikteatret. En fin måde at starte året på. Claus Elsgaard var en god vært og personligt klikker jeg bedre med ham end Jesper Maigaard. Så ros til klubben for dette initiativ som er ved at være en god tradition. 

Med hensyn til Fredericia kampen, så er den en gylden mulighed for igen at tjekke ind i SL med SIFs nederlag. Kan afstanden reduceres til tre point kan ingen tale om at vi er sat af feltet. Men vi skal møde et hold som har vundet i Brøndby, i Silkeborg (trods alt stadig et svært sted bare at vinde) og fået point i Herning hvor de kunne have vundet. Så jeg forventer på ingen måde en nem kamp. Det vil også være toparrogant når det nu er os som er sidst i tabellen. 

Jeg tror vi generelt vil se de højtprofilerede spillere begynde at fungere godt sammen nu hvor de har været her i et halvt år. Jeg har dog stadig nogen bekymringer med angrebet. Vi har ingen German Onugkha som kan sccore i 8 kampe i træk. Jeg bliver selvfølgelig positivt overrasket hvis Wahid eller Jelle pludselig får hul på bylden. Mindre kan også gøre det end en Onugkha præstation, men så er vi afhængig af at også for eksempel Gammelgaard og Duelund kontinuerligt får scoret nogen mål.
Jeg synes du glemmer Tobias Bach. Jeg synes faktisk at han pga. sin fart og fight  er en af vore allerfarligste spillere. Ham har jeg stor tiltro til.
Reply
Som jeg hørte det, var kickoff en sløj affære. Men hvad kunne man forvente sig, når klubben forsøger at svække sig til succes!?
Møllenberg, lønnet og fyret journalist, som årets VB'er (ildsjæl). End ikke VB-fan. Fatter nada!

Lasse Nielsen er langsom men en rutineret forsvarer: Med mindre arbejdsrum (3 centerforsvarere og 2 wingbacks) klarer han måske opgaven, så hvis han er fast mand, er han i min optik den rette. Men ufatteligt naivt ikke at hente forstærkning til et af rækkens mest hullede forsvar!

Hvad angår angribere: Faghir er frontangriber. I Fredericia griner de hele vejen op til stadion. Knægten er endnu ikke i form, og har i denne sæson (inc. træningslejren) scoret 0 mål. Duin skadet. Duen skadet. Vi havde - og har ingen angriber(e)! Okay, vi har Tobias Bach. Men er han angriber?

Vi starter i svækket udgave på sidstepladsen. Den mest naive VB tilgang i årtier!
Reply
(08-02-2026, 10:24 PM)VB-stralis Wrote: Som jeg hørte det, var kickoff en sløj affære. Men hvad kunne man forvente sig, når klubben forsøger at svække sig til succes!?

Lasse Nielsen er langsom men en rutineret forsvarer: Med mindre arbejdsrum (3 centerforsvarere og 2 wingbacks) klarer han måske opgaven, så hvis han er fast mand, er han i min optik den rette. Men ufatteligt naivt ikke at hente forstærkning til et af rækkens mest hullede forsvar!

Hvad angår angribere: Faghir er frontangriber. I Fredericia griner de hele vejen op til stadion. Knægten er endnu ikke i form, og har i denne sæson (inc. træningslejren) scoret 0 mål. Duin skadet. Duen skadet. Vi havde - og har  ingen angriber(e)! Okay, vi har Tobias Bach. Men er han angriber?

Vi starter i svækket udgave på sidstepladsen. Den mest naive VB tilgang i årtier!

Er Duelund skadet? Har han ikke bare karantæne i morgen og var syg til sidste træningskamp?
Reply
Jo OAOA.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)