Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad skal vi hente ind? Vintertransfervinduet 2026
Efter min mening er det fornuftigt at evaluere på de enkelte pladser, også selv om vi har hentet mange i sommers. Jeg har særligt 3 pladser, hvor jeg synes at vi har haft meget markante udfordringer:

Venstre back. Ærligt talt synes jeg ikke at vi har fundet løsningen overhovedet. Hverken Sørensen, Lund, eller de andre vi har prøvet på pladsen har løst opgaven.

Central stopper. Lasse Nielsen har desværre vist sig at være alt for let at løbe fra. Han mangler hurtighed, og det har modstanderne opdaget. Så med mindre vi får en træner som får lov til at parkere bussen, så mangler vi imo en spiller på den plads.

Angriber. Hverken Chiakha eller AK har scoret nævneværdigt. Tør vi satse på at Duin kommer i gang (han så godt ud forleden synes jeg), eller måske endda Faghir (Jeg tvivler meget). Eller er vi nødt til at hente en forstærkning, så vi kan få gang i målscoringen? Personligt mener jeg at vi skal sende Chiakha retur og hente en ny (Junker?). Vi kan ikke vente på at en ung spiller blomstrer op.

Så de 3 pladser betragter jeg os som meget sårbare på, og jeg tvivler på at vi kan overleve uden forstærkninger.
Reply
Jeg tror ikke vi får et helt vildt transfervindue at se og jeg ønsker det heller ikke. Hellere prøve at spille dem vi har endnu bedre sammen. Det er gode og erfarne spillere og jeg tror godt det i det store hele kan komme til at fungere. Men derfor kunne der godt komme lidt justeringer her og der. ai angrebet har jeg fornemmlse af at Chiakha har spillet sin sidste kamp hos os. KUN en fornemmelse men hvis det er korrekt, så mangler der nok en brik der. Jelle Duin er på vej ind på holdet, så måske man satser på ham der i så fald. Men ellers kunne en spiller som Mileta Rajovic måske være en mulighed? Han er mildest talt ikke kommet godt fra land i Legia hvor han møder massiv kritik. Men han har vist at han godt kan lave mål og måske en lejeaftale kunne være noget? Hans situation minder meget om den Onugkha havnede i i FCK og de er lidt samme typer.

Kan man ikke lige huske ham så lavede han mange mål for Næstved hvilket bragte ham til Sverige, Kalmar, hvor det gik så godt at Watford hentede ham. Her gik det også fint. Senere kom han til Brøndby på en lejeaftale inden Legia købte ham.
Reply
Kunne den gamle fanfavorit Rasmus Lauritsen være en mulighed til centerforsvaret..? Han får ikke meget spilletid i Brøndby, men han har kontrakt i halvandet år endnu, så han er nok for dyr..
Reply
Ralle kunne måske være en fin signing (kan han spille Lasse Nielsen plads?). Tabatadse muligvis en fin vb?
Rajovic lyder da spændende. - Så det ikke ud til, at Valdemar Lund og Enggaard var begyndt at finde sig selv?

Vi kan håbe på Duin, men det er bestemt ikke nok. AK for uskarp, Chiakha smutter med garanti, Faghir stadig et sats.
Junker kunne være spændende, ville elske at spille for os, men hvordan er hans niveau?
Reply
Mediet Campo foreslår at VB henter Friday Etim i FCM på en leje for forårssæonen. Han har stort set ikke spillet siden han kom til fra deres portugisiske samarbejdsklub, men nogen der kender mere til ham? Personligt får jeg lidt Yeboah vibes over det, men jeg kender ham ikke så kan tage fejl.
Reply
Jeg forstår venligst ikke brugere herinde, der argumenterer for, at vi med 15 nye spillere har hentet rigeligt ind. Det er jo ikke et spørgsmål om kvantitet men kvalitet. Om vi så havde hentet 50 nye spillere, var det jo lige meget, hvis det ikke var de rigtige spillere!

Den ene kommentator efter den anden på de forskellige kanaler fremhæver, at de relativt "store" navne, VB har hentet, er kommet til klubben for enten at få sat gang i en karriere, der var gået i stå, har en voldsom skadehistorik eller er ved at være over the hill. Det siger disse kommentatorer næppe for at genere VB-men fordi der jo nok er noget om det. Der er så vidt vides heller ikke afholdt transferudgifter, der oversteg, hvad vi fik ind for Juwara.

Hemmarsam og ejerne tog en chance, og er måske nødt til -ligesom med Prelec. at erkende, at man for en dels vedkommende har grebet forkert i posen. Jeg ved ikke hvorfor, man skulle tro på, at det generelt lave niveau, der har været vist i de fleste kampe, pludselig skulle blive vendt 180 grader og spillet sprudle og alle dårligdommene forsvinde?--blot p.gra en ny træner? Når spillet har været værst, ville vi dårligt nok kunne klare os i den ikke uefne 1.division-og i min optik er det ikke p.gr. a manglende sammenspil men p.gr. a manglende individuelle kvaliteter

Ligegyldigt hvor mange spillere, vi anskaffede os i sommers, så er vi ikke konkurrencedygtige på superliga niveau bedømt ud fra efteråret på angriberpladserne, i centerforsvaret (på nær Velkov) og på venstre back. Og hvis ikke Hjulsager får forbedret sim skadeshistorik markant, så er vi heller ikke konkurrencedygtige på den offensive midtbane.

Hvis det ignoreres fra den sportslige ledelses side, kan min tro på overlevelse ligge på et meget meget lille sted.
Reply
Det er en svær balancegang, for jeg synes stadig dem der er hentet er spillere med et højt niveau, men hvis de for eksempel er brugt forkert, så kan det jo rettes. At dømme dem ude efter et halvt år er også overilet og noget vi har gjort tidligere. Men måske Nørgaard kan forløse det. Råmaterialet fejler ikke noget som jeg ser det. Vi har ikke hentet 15 forkerte spillere. Men det tager tid at spille sammen og når resultaterne så ikke er med os, så koster det på selvtillid og den slags. Det er en dårlig spiral at havne i. Det dummeste vi kan gøre nu er da at hente femten nye og så starte forfra igen.

Dermed ikke sagt at der ikke skal noget ind. Jeg synes vi mangler en angriber og hvis Chiakha smutter igen, så skal der en erstatning ind der. Der er sikkert også andre positioner vi kan optimere på. Jeg tror i hvert fald stadig på at spillere som Enggaard, Bach, Duelund, Tabatadze, Bismark og Camara kan blive rigtig gode aktiver for os. De to sidste skal vi dog ikke hænge vores hat på her og nu. De skal have tid til at udvikle sig. Hjulsager har faktisk vist et godt niveau i efteråret så ham tror jeg også på. Christian Sørensen synes jeg også er et godt kort at have i truppen. Han har brændt det hele af? Nej, men han har rutine, kender ligaen og hvis vi får tur i den på banen, så højner han også sit niveau.

Jeg tror ikke forskellen for de to halvsæsoner bliver synlig på grund af spillerne i truppen. Jeg tror det bliver på trænerposten. Jeg synes da også Kielstrup viste han kunne få mere ud af truppen end Prelec på de få kampe han fik.
Reply
(31-12-2025, 04:45 PM)colazero Wrote: Det er en svær balancegang, for jeg synes stadig dem der er hentet er spillere med et højt niveau, men hvis de for eksempel er brugt forkert, så kan det jo rettes. At dømme dem ude efter et halvt år er også overilet og noget vi har gjort tidligere. Men måske Nørgaard kan forløse det. Råmaterialet fejler ikke noget som jeg ser det. Vi har ikke hentet 15 forkerte spillere. Men det tager tid at spille sammen og når resultaterne så ikke er med os, så koster det på selvtillid og den slags. Det er en dårlig spiral at havne i. Det dummeste vi kan gøre nu er da at hente femten nye og så starte forfra igen.
Dermed ikke sagt at der ikke skal noget ind. Jeg synes vi mangler en angriber og hvis Chiakha smutter igen, så skal der en erstatning ind der. Der er sikkert også andre positioner vi kan optimere på. Jeg tror i hvert fald stadig på at spillere som Enggaard, Bach, Duelund, Tabatadze, Bismark og Camara kan blive rigtig gode aktiver for os. De to sidste skal vi dog ikke hænge vores hat på her og nu. De skal have tid til at udvikle sig. Hjulsager har faktisk vist et godt niveau i efteråret så ham tror jeg også på. Christian Sørensen synes jeg også er et godt kort at have i truppen. Han har brændt det hele af? Nej, men han har rutine, kender ligaen og hvis vi får tur i den på banen, så højner han også sit niveau.
Jeg tror ikke forskellen for de to halvsæsoner bliver synlig på grund af spillerne i truppen. Jeg tror det bliver på trænerposten. Jeg synes da også Kielstrup viste han kunne få mere ud af truppen end Prelec på de få kampe han fik.

Godt Nytår Smile

Naturligvis skal vi ikke hente 15 nye spillere og starte forfra. Jeg er også enig i dine betragtninger om Enggaard, Bach, Duelund, Tabatadze, Bismark, Camara og Hjulsager. Dog mener jeg ligesom du, at Bismark og Camara er for fremtiden og sådan set nok også  Tabatadze. Vi er jo også nødt til at forholde os til, at vi er i overhængende risiko for, at Due og Hjul kan komme til at være jævnligt skadede- og så hjælper de jo ikke rigtig i en vanvittig hård overlevelseskamp, der starter om godt en måned.

Så herefter er der ikke så meget kvalitet tilbage af de 15 nye spillere bortset fra Mike Vestergaard

Hvor skulle udviklingspotentialet ligge i Lasse Nielsen og for den sags skyld i Christian Sørensen? Måske kan Valdemar Lund blive god--men det er ovre i afdelingen for tro og håb og det samme gør sig gældende mht at Amon, Faghir og Duin kan holde sig nogenlunde skadesfri.

Der SKAL sættes ind på en 4-5 helt vitale pladser i truppen-også for at den skal have en rimelig KVALITATIV bredde. Det er dygtige hold, vi skal indhente!

Ellers må vi jo have udmeldingen fra ledelsen og fans om, at vi giver op og ikke kan hente 6 points på 14 kampe-så er det den melding, vi må forholde os til.
Reply
Godt Nytår - vi er vågnet op til et (forhåbentligt) spændende nyt år! - VB Nytåret starter mandag.
Dét sker ikke - at vi opgiver på forhånd! Ville skræmme sponsorer & fans langt væk!
Enig i, at Bismarck, Camara og Tabatadze især er fremtidens spillere. Mike Vestergaard og Tobias Bach reelle forstærkninger.
Om CS, LN, VL kan blive gode igen er meget svært at spå om. Tvivlsomt - men ingen har sagt, at Hemmersam er på en let opgave!
Duelund og Hjulsager - har tilsyneladende vist sig så skrøbelige som frygtet. Faghir meget usikker. Amon usikker. Duin usikker.

En ny midterforsvarer, en ny vb og en ny angriber - som absolut minimum. Men er det nok? SIF og RFC forstærker sig jo også!
Så vidt vides er bl.a Kasper Junker i søgelyset. Spørgsmålet er, om han stadig har niveau'et.
Reply
Det ser ud til, at vi det næste halve år 'hænger på' Chiakha. FCK i hvert fald ikke interesseret ('surprise surprise'!).
Hvem har vi i front med superligakvalitet? Faghir (meget tvivlsomt). AK (tvivlsomt). Amon (usikkert). Duin (usikkert).
De andre offensivspillere endnu ikke færdigtudviklede. - Et rygte går på Kasper Junker. Har han stadig kvaliteten? -
Forleden hørte jeg om endnu en afrikaner på vej. - Inden årsskiftet oplevede jeg endnu en 'afrikansk' yngling.

- Må se om der bliver tid til et spiontogt i Parken torsdag. Der har tilsyneladende ikke været reel boldtræning endnu.
Grundet snedække, dårlig traktor og bib-tests .....
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)