Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sommertransfervinduet 2026
Ang. backs, hvor Steen Biilmann mener, at vi mangler en vb, da kan Karlsson spille begge pladser og Gunde i hvert fald den ene.

Ang. ni'er kan From også spille den plads.

VAF skriver, at VB samlet har solgt spillere for lidt under 30 mio. Hvor meget, vi har købt for, ved jeg ikke (bortset fra P til 5,6). Så hvordan det endelige regnestykke ser ud, ved jeg ikke.

Hemmersam er tilfreds, og mindre nervøs for Velkovs afgang end (nogen) af os andre.
Reply
Ovenfor er jeg tilfreds med salg til 30 mio.

Midtjyland: 647 mio.!

Allerede nu befinder de sig på en anden planet.

Spørgsmålet er, om vi nogensinde når deres niveau.
Reply
Velkov er jo lige så træt af CN som os andre, det er jo derfor han skifter.
FORZA VB 4EVER - TØNDER RAUS - NØRGAARD RAUS
Reply
Hvor ved du det fra, ven?
Reply
(7 hours ago)Duffy_DK Wrote: Velkov er jo lige så træt af CN som os andre, det er jo derfor han skifter.

Hvem udover dig og ‘Velkov’ (og måske Hjulsager) er trætte af Nørgaard lige pt?
Reply
Jeg synes som udgangspunkt det er et fornuftigt vindue Hemmersam har leveret.

Han har solgt spillere for fornuftige summer og har hentet spillere på mange af de pladser hvor vi er udfordrede. Jeg er i øvrigt enig i at Velkov har været god for os, men at han samtidig laver mange fejl, ikke er en god leder i et to-mands forsvar sammen med Valdemar Lund og at vi endnu ikke har set han dødboldsstyrke i 1. Division.

Om planen så lykkes handler om at vi hurtigt skal sammenspille en ny bagkæde, som dog i forvejen ikke har været god i de første kampe. Vi skal have “P” til at fungere på midtbanen så vi både kan dominere fysisk og spille hurtigt, når Faghir ikke kan spille skal vi have From, Bismarck eller måske Bach til at fungere på toppen.

For at gøre vinduet perfekt skulle vi i mine øjne have hentet en ny VB, samt en 9’er, her havde Donovan B., været oplagt, alternativt en udviklingsspiller ala Camara/Bismarck med udprægede 9’er kvaliteter. Samtidig burde der være en dobbeltsidet klausul på “P” så vi kunne sende ham tilbage til BIF hvis han ikke lever op til forventningerne. Nogen af de ovenstående problemstillinger skal fikses til vinter.

Alt i alt tror jeg dog vi går en god sæson i møde, vi skal dog være opmærksomme på at Superligaen er rasende stærk hvis vi rykker op og at budgetterne generelt er eksploderet, hvorfor vi skal stå skarpt i alle kæder hvis det lykkes og det er langt lettere at spille en spiller i form i 1. Division end superligaen.

Viva Vejle
Reply
Sådan set meget enig. Men - på vb har vi skærmeren CS, men også Gunde, Karlsson og Tabatadze kan spille der.
Mht. 9' eren fik vi ikke én ind, men vi fik From som kan bruges dér. GF fx måtte ligeledes droppe at hente én. Svært!
Desuden har vi 'to nye' sorte diamanter, Bismarck og Camara. 'Nye' - dvs er begyndt at sprudle!
Reply
(6 hours ago)VB-stralis Wrote: Sådan set meget enig. Men - på vb har vi skærmeren CS, men også Gunde, Karlsson og Tabatadze kan spille der.
Mht. 9' eren fik vi ikke én ind, men vi fik From som kan bruges dér. GF fx måtte ligeledes droppe at hente én. Svært!
Desuden har vi 'to nye' sorte diamanter, Bismarck og Camara. 'Nye' - dvs er begyndt at sprudle!

Helt enig, det kan være vi kan hente Casper Højer hvis han ikke kommer på græs andre steder, det ville være en vild (dybt urealistisk) signing, så kan CS være sub. 

Overordnet vurdering: truppen ser spændende ud, nu handler det om spillerne og CS. Jeg håber Hjulsager tages til nåde.
Reply
Enig Stralis og Togo.

Så nogle af de åbne spørgsmål vi ser ind i nu, er;

Kan CS oppe sig på vb, eller kan en af de andre overtage med bedre performance?

Kan Gunnar overtage efter Velkov - og er han en større leder? For imo har vi alvorligt brug for en ægte chef i forsvaret.

Kan P påtage sig samme rolle på midtbanen, hvor vi også akut mangler en stor, stærk og tydelig chef?

Hvad stiller vi/klubben op med Hjulsager? Det er et helt ufatteligt spild af penge og menneskelighed hvis han bare skal sidde og surmule på bænken eller udenfor truppen. Bliver han tilbudt en ophævelse? Eller kan CN nosse sig sammen til at tage en afbalanceret voksensamtale de to imellem, så VB kan få glæde af alt den fodbold Hjulsager har i sig?

Kan vi lave en PSG (sidste år) / en Barca (i år), og spille (vinde) uden en klassisk 9'er?

Stil selv gerne flere spørgsmål!
Reply
(6 hours ago)VB-stralis Wrote: Sådan set meget enig. Men - på vb har vi skærmeren CS, men også Gunde, Karlsson og Tabatadze kan spille der.

Hvad betyder “skærmeren”?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: Jonathan Togo, McLovin, 3 Guest(s)