Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
Men du ville jo kun have været tilfreds, hvis de evt. nye angribere havde slået til og scoret de nødvendige mål. Hvis dette ikke havde været tilfældet, ville du have talt om fejlskud, der bare fyldte op i truppen, så den blev for stor.

Jeg tror også, at muligheden for at vi ville have kunnet få mindst en stærk angriber, der kunne have scoret (flere) mål er lille/meget lille. For det første hænger gode målscorere ikke på træerne. Andre og stærkere klubber har for længst taget dem. For det andet skal de først indspilles.

Ja, det viste sig, at Duin og Faghir var skadede hele tiden. Men jeg vil ikke kritisere klubben for at tro på, at i hvert fald en af dem ville kunne spille kontinuerligt i foråret. Ud fra de oplysninger, de havde, fra læger/fysioterapeuter har de sikkert vurderet, at de ville slå igennem. De kan jo ikke gøre andet end at tro på sagkundskaben.

Men at tro på Duin/Faghir nu vil være naivt. Undskyld mit nedladende sprog, men de har glasben. Vi skal have nogen nye oppe foran nu. Eller i hvert fald nogen gode reserver, når førstevalgene igen skal på skånekost.
Reply
(01-06-2026, 08:10 AM)Victor Wrote: Men du ville jo kun have været tilfreds, hvis de evt. nye angribere havde slået til og scoret de nødvendige mål. Hvis dette ikke havde været tilfældet, ville du have talt om fejlskud, der bare fyldte op i truppen, så den blev for stor.

Jeg tror også, at muligheden for at vi ville have kunnet få mindst en stærk angriber, der kunne have scoret (flere) mål er lille/meget lille. For det første hænger gode målscorere ikke på træerne. Andre og stærkere klubber har for længst taget dem. For det andet skal de først indspilles.

Ja, det viste sig, at Duin og Faghir var skadede hele tiden. Men jeg vil ikke kritisere klubben for at tro på, at i hvert fald en af dem ville kunne spille kontinuerligt i foråret. Ud fra de oplysninger, de havde, fra læger/fysioterapeuter har de sikkert vurderet, at de ville slå igennem. De kan jo ikke gøre andet end at tro på sagkundskaben.

Men at tro på Duin/Faghir nu vil være naivt. Undskyld mit nedladende sprog, men de har glasben. Vi skal have nogen nye oppe foran nu. Eller i hvert fald nogen gode reserver, når førstevalgene igen skal på skånekost.

Hvis vi havde overlevet,så skulle vi have været
I gang med vores 4 sæson i træk i superligaen.
Så ville man i min verden være “etableret” igen.
Lige netop det vores nye ejere har som målsætning.
Og det som vi alle sammen drømmer om.
Det vanvitige i den her nedrykning er,man kunne
Efter min mening have købt sig til overlevelse i
vinter vinduet.
Kan man være 100procent sikker på at nye 
angribere havde slået til.sikkert ikke men
De havde helt sikkert scoret flere mål.
Vi kunne næsten ikke score mindre.
Når jeg skriver man kunne købe sig sig til
Overlevelse er det fordi flere hold end normalt 
Spillede under niveau.
Fredericia havde vi nemt overhalet
Det samme med Randers og Silkeborg.
Reply
Meget enig, Hannibal. Vi gjorde jo intet. Vi forsøgte jo intet. Vi handlede ikke! Kæmpefejl. Regningen lyder på over € 3.000.000,- !
Nej, der er ingen garantier for mål i en ny angriber, men henter man én med et vist CV, er der dog en pæn chance. Klart billigere end en nedrykning!

Husker ikke præcist, hvor mange mål, vore angribere præsterede inden vinterpausen. Men mange var det ikke.
Efter pausen var det ikke et hak forbedret. Nåede Faghir 2 mål? Duin 1 i en pokalkamp? AK 1 mod OB? Bismarck 1 mod FCN? Camara 0?
Jeg véd det ikke præcist, men deromkring. Mao: Angriberne havde ikke forbedret sig et hak! "Men vi træner godt!"
"Som man træner, spiller man," siges det. Men træner man mod sine egne for svage modstandere, viser skarpheden dér jo ikke meget!
Dette burde Hemmersam og alle d'herrer trænere kunne se. Der gik langt over 4 måneder, inden årets første sejr kom. I maj!
VB brillerede - med sin uskarphed! Nu skal Hemmersam og den sportslige afdeling altså steppe op. Ikke igen: "Nu har vi holdet!"

Vi foretrak nedrykning frem for forstærkning. Der koster. Nu skal vi hurtigt op igen. Det koster. "Many Money" (Wink). Gode forstærkninger!
Reply
Uenig. De forventede, at f.eks. Wahid var klar til februar efter at have trænet sig op et halvt år. Hvis de havde købt en ny angriber, eller to, og Wahid var blevet klar, hvad havde så været ideen i at hente en eller to nye i vinters - mens Wahid trippede rundt og måske ikke kunne komme på holdet? Eller hvis han kom på holdet, så havde vi de andre gående i overskud.

Forudså du i februar, at Wahid ikke ville blive klar?

Det er selvfølgelig let at se det bagefter. Det kan jeg også se.
Reply
Har vist på intet tidspunkt sagt/skrevet andet, end at Faghir stadig mangler at bevise sit værd. At jeg var ekstremt skeptisk.
At det var naivt at hænge sin hat på en spiller, der intet havde vist i flere år, samt Duin, der havde været skadet siden sin ankomst. Plus AK.
Svaret på dit spørgsmål derfor: JA!!

(ps. meget enig i, at både FCF, RFC & SIF bød sig til som nedrykkerkandidater. Alle i lange perioder under niveau. Og dog endte vi 10 points under stregen! Skandaløst!)
Reply
Jeg mener faktisk også at der var ret mange herinde der i februar sagde at vi manglede en angriber, fordi ingen af dem vi havde fremstod klare. Og det viste sig jo at være rigtigt. Desværre.
Reply
Dertil kommer, at Faghir inden pausen havde været ude af form (nogle sagde i 'kageform'), og også meget skadet.
Duin havde kun været skadet. AK havde været igennem en længerevarende skade.
Vildt at sætte sin lidt til sådanne 3. Naivt, er det pæne ord for det!

Hørt om udskiftninger? Det er muligt at skifte op til 5 spillere ud i løbet af en kamp, Vic.
Andre ligahold skifter jævnligt gode spillere ude med - andre gode!
Reply
Selv om det er muligt, er der ingen mening i at have fem angribere. To til hver plads er det ideelle.

Ang. at de ikke hentede nogen, som alle nu kan se var en fejl, mangler vi at høre dem selv fortælle årsagen. Der har jo været en (god?) grund til, at de ikke gjorde det. Grunden kan kun være, at de troede på, at Wahid eller Duin ville blive klar. Der kan også have været noget økonomi eller at dem, man måske har kigget på udefra, ikke har virket overbevisende. Det er let at anklage ledelsen her bagefter.
Reply
(02-06-2026, 10:34 PM)SteenBiilmann Wrote: Jeg mener faktisk også at der var ret mange herinde der i februar sagde at vi manglede en angriber, fordi ingen af dem vi havde fremstod klare. Og det viste sig jo at være rigtigt. Desværre.

Men har klubben ikke også meldt ud, at de var ude efter en angriber, men det lykkedes ikke? Det mindes jeg bestemt.

Nu er det jo sådan med mennesker, man ikke bare kan gå ud i en butik, og hive noget ned fra hylden. VB var så langt fra noget, der mindede om en overlevelse, at det var nærmest umuligt at tiltrække noget som helst.
Reply
Man kunne sku da nemt have hentet en angriber
I vinters,hvis viljen til det havde været der.
Husker hele tiden jeg læste at debrecen tror jeg nok
Tophold i den bedste ungarske række.
Havde skrevet kontrakt med en transfer fri
Spiller fra Randers Stephen Odey.
Har ikke fulgt ham og for et par måneder siden
Havde han da ikke brændt noget som helst af i
Den ungarske liga.
Men det kunne en rigtig nier da sagtens have gjort
For os.
Det har da været så tydeligt vi har manglet
En rigtig angriber at spille den op til.
Jeg husker mange chancer som er blevet
Misbrugt i det lille felt eller på kanten af det.
Ikke fordi dem der har spillet positionen
Er dårlige de har bare aldrig været rigtige
Angribere.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)