Threads: 8
Enig i, at denne nedrykning har været den værste de sidste utallige år, fordi vi stort set hele foråret har værrt totalt hægtet af. Lang tid før vi matematisk var rykket ned, var der reelt ingen spænding om det længere.
Nå, nu starter vi på en frisk til august og ser positivt på det.
Threads: 0
Jeg syntes også historien har vist at klubber
Der mener det alvorligt.
Med at være en etableret Superliga klub
Har Købt/Forstærket sig når det har været
Nødvendigt.
Det er klubber som hen over vinter pausen
Har evalueret hvad der er gået galt siden
De er i nedrykningsfare.
Jeg husker tydeligt et Nordsjælland der havde
Solgt for mange,og hvor flere spillere viste de ikke
Havde hvad der skulle til.
Det løste man i vinter vinduet en sæson for flere
År siden.Den sæson hvor de hentede deres nuværende målmand
mener jeg.
De hentede Profiler hjem til at forstærke sig.
Fordi de erkendte de havde fejlet.
Jeg høre ingen erkendelse fra nogen i
Ledergruppen/ejerskabet.
Jeg høre kun ting som vi må jo bare erkende vi
Ikke har været gode nok over en hel sæson.
Var der nogen der sagde ansvars fraskrivelse.
Threads: 3
16-05-2026, 09:37 AM
(This post was last modified: 16-05-2026, 09:52 AM by VB-stralis.)
(15-05-2026, 01:54 PM)Hannibal Wrote: - "Jeg hører ingen erkendelse fra nogen i Ledergruppen/ejerskabet.
Jeg hører kun ting som: Vi må jo bare erkende , at vi kke har været gode nok over en hel sæson
Var der nogen, der sagde ansvarsfraskrivelse?" Og Biilmann fortsætter: "Helt enig i at det var total mangel på rettidig omhu, hvad vi så i vinterpausen!"
Meget meget enig med begge d'herrer! Muligvis var det svært at finde forstærkninger, men det var/er altså Sportsdirektørens job!
Der er noget, der hedder undladelsessynder: Ikke at handle! Nu læser vi om, hvor dyr en nedrykning er.
Det kan forhåbentlig ikke komme bag på ledelse eller spillere. Det handler vel om € 3.000.000,- !
Og hvornår rykker vi op igen?
Der står 11 andre kompetitive hold, der har samme ønske om oprykning. Adskillige vil give deres venstre arm for at besejre VB!
Det bliver altså en vanvittigt hård kamp om at komme igennem nåleøjet. Tror næsten, at det er lettere at blive blandt de 10 bedste i landet,
end blandt de 2 bedste i andet geled.
Heldigvis har Klubben intentioner om at rykke op i første hug. Det kommer til at koste penge. Mange!
Vi skal fra Day One stille med et hold, der er stærkere end dét, der rykkede ned.
Voldsom udskiftning men heller ikke for voldsom, for så bliver det svært (netop erfaret denne sæson).
Det er nu, Hemmersam skal vise sine evner. Det kræver: Skarpe øjne - Gode overtalelsesevner - Stor portemonnaie!
Threads: 3
20-05-2026, 11:39 AM
(This post was last modified: 20-05-2026, 11:41 AM by VB-stralis.)
Tirsdag sidste træningsdag med padeltennis som afslutning. Nu 3 ugers sommerferie, indtil træningen genoptages den 11. juni.
På klubbens hjemmeside er der et længere interview, hvor sportschef Hemmersam opsummerer den miserable sæson. Et kort uddrag:
- "Ingen tvivl om, at vi har haft en skuffende sæson
- Vi skiftede 15 mand ud med 15 andre, så der skulle noget til. Mange kom sent i vinduet og havde ikke spillet længe,
det tog tid at få dem op i gear. Vi kom hovedkulds i gang med et halvt U19-hold til træningskampen mod AGF.
Efter uafgjort i premieren mod RFC og meriterende 4-0 over OB, overvurderede mange nok holdets styrke - begyndte at tale top-6.
- Helt urealistisk, men blev vel lidt en sovepude, og hammeren faldt så meget desto hårdere, da resultaterne udeblev.
- Vi har vel haft 8-10 spillere ude med skader ved hver kamp, hvilket selv de største klubber næppe kan håndtere.
De 2 trænerskift er også en medvirkende årsag til en urytmisk sæson, og Superligaen har været historisk stærk
- Men skuffende, at vi ikke har været mere konkurrencedygtige og tættere på de øvrige hold undervejs. Det gør ondt.
- Vi har skullet bygge meget op, spillestil, træningskultur/-metodik, fysisk træning, nye mennesker, en ny rekrutteringsafdeling.
Men ingen undskyldning for, at vi ikke har været kompetitive nok. Vi slutter med 24 points, 10 efter Fredericia, bare ikke godt nok.
Kulturen skal være bedre i næste sæson, man skal dygtiggøre sig individuelt og som gruppe hver evig eneste dag
- Ligeledes skal vi have en mindre trup, og klubbens identitet være stærkere.
- Vi skal mindske skadesfrekvensen, så trænerne har frit valg på alle hylder. Skaderne skal der evalueres på.
Hvad skyldes spillernes genetik og fysiske forfatning, da de kom? Hvad betyder de vinterhærgede baner?
Kan vores sundhedssektor optimeres? Bedre træningsdosering? osv.
(at Velkov brækker hånden, Hetemi sprænger sit korsbånd, van Bruggen sin akillessene under opvarmning, kan man ikke gøre noget ved)
Claus Nørgaard har bragt mere struktur ind i mandskabet, og holdet står bedre på banen end tidligere
- Ethvert godt fodboldhold starter med en stærk defensiv, og vi skal blive mere chanceskabende og målsøgende.
I 1. division bliver vi i mange kampe mere spildominerende - det kræver noget af spillerne med bolden, og at man kan gøre noget
i små rum mod dybtstående og kompakte modstandere. Vi skal være bedre på bolden og bedre til at spille hinanden gode.
En del spillere har kontraktudløb, men vinduet bliver med langt færre nye spillerrekrutteringer – man vil bygge videre på det, der virker
- Nogle vil naturligt tiltrække sig interesse fra andre klubber, og der må vi se på, om vi som klub også synes, er en god ide.
Vi har vel pt. over 10 spillere med salgspotentiale. Ambitionen er dog at komme stærkere ud af vinduet, og vi ved allerede nu,
på hvilke positioner vi gerne vil forstærke os - i alle kæder.
- Truppen skal være mindre end den nuværende, så der er plads til, at akademispillere kan træne med.
- Niveauet i 1. div. er steget betragteligt de seneste år, men vi skal nu være et hold, mere dominerende med bolden.
Vi skal rykke op, men også bygge noget holdbart op for fremtiden.
- Forskellen på toppen af 1. div og bunden af superligaen er ikke stor. Flere hold er lagt mere an på fysik end i ligaen,
og kampene i 1. div mere åbne. Hér har alle noget at byde ind med, ingen klubber er en walkover som modstander.
Flere hold vil have som ambition at rykke op, toppen bliver hård, men også de øvrige hold i rækken er kompetente.
Få fejl eller opture kan gøre en stor forskel. I denne sæson kunne B.93 ved at slå Kolding i sidste kamp i grundspillet gå i top-6.
Det skete ikke, og nu ligger de til nedrykning. ACH var et mulehår fra bund-6, nu spiller de med om oprykning.
Alle hold er topprofessionelle med stort setup, pånær Middelfart. Vi kommer til at tage 1. div meget alvorligt!
Selvfølgelig ikke nemt at trække de rigtige spillere til næstbedste række, men VB skal have løftet sit sportslige niveau
og har ikke brug for spillere til bredden, men toppen. Helst vil man eje, men nogle gange må man gå på kompromis og leje,
som da Hetemi og van Bruggen blev langtidsskadet ved sæsonstart.
Førsteprioriteten er danske spillere, sekundært skandinaviske, nordeuropæiske eller afrikanske.
- Alle klubber vil gerne hurtigt på plads i vinduet, men også helst betale så lidt som muligt, hvilket kan gøre det til en fordel at vente,
så det er en balancegang. Trænerne vil gerne have truppen 100 % klar til første træningsdag, men sådan er virkeligheden ikke altid.
- På Akademiet er der højt niveau, kollektivt som individuelt, dette ses ikke mindst hos de drenge, som jævnligt træner med førsteholdet.
Jeg ser meget positivt på den pipeline, der kommer, også i national kontekst. Vi har investeret i Patrick Christiansen som fysisk transitionstræner,
så drengene er så klar som muligt, mentalt og teknisk/taktisk, men også fysisk til seniorlivet. Nogle skal selvfølgelig tage lidt på,
men de, der træner med, har et meget fint niveau. Det må glæde alle med et rigtigt VB-hjerte at se spillere som
Hjalte Gitz, Max Jensen, Nicolas Gammelgaard osv. byde sig til på 1. holdet. Her er der gjort et kæmpearbejde med udvikling og transition.
Transitionen er på et uhørt topniveau, vi er den klub i 3F Superliga med næstflest spilminutter til teenagere. Det gør mig stolt.
- Jeg er meget tilfreds med vores trænerteam' og staben. I sundhedssektoren har der været en smule udskiftning, men det er også på plads."
Det store spørgsmål var (er): Hvorfor havde vi så umanèrligt mange skader? Dette skal der altså (som også nævnt) focuseres voldsomt på!
Fint skriv Stralis - enig i det meste.
Dog vil jeg tillade mig at påstå, at vores opvarmning helt generelt - både til træning og kamp - ikke har været god nok. Den skal doseres og strækkes tids- og intensitets-mæssigt, så vi ikke får så voldsomt mange skader. Det er jo belt absurd så mange skader vi har haft, så her er der i hvert fald et meget tydeligt forbedringspotentiale på helt kort sigt. Faktisk fra dag 1 i den ny sæsonopstart. Om det så er de rette folk der står for opvarmningen - tjah, der skal i hvert fald ændres noget markant på det punkt.
Og så vil jeg glæde mig til at se hvilke forstærkninger vi henter. Jeg kender ikke Gustav Marcussen ret godt - så jeg kan faktisk ikke rigtigt vurdere om han har nok potentiale - og om han kun kan spille kant, eller om han er hyret som targetman? Umiddelbart det første, og så mangler vi vel fortsat en egentlig angriber. Duin og Faghir bør vi ikke satse ensidigt på. Derudover skal der mindst en forsvarer og en central midt ind, efter min mening.
(20-05-2026, 01:24 PM)SteenBiilmann Wrote: Fint skriv Stralis - enig i det meste.
Dog vil jeg tillade mig at påstå, at vores opvarmning helt generelt - både til træning og kamp - ikke har været god nok. Den skal doseres og strækkes tids- og intensitets-mæssigt, så vi ikke får så voldsomt mange skader. Det er jo belt absurd så mange skader vi har haft, så her er der i hvert fald et meget tydeligt forbedringspotentiale på helt kort sigt. Faktisk fra dag 1 i den ny sæsonopstart. Om det så er de rette folk der står for opvarmningen - tjah, der skal i hvert fald ændres noget markant på det punkt.
Og så vil jeg glæde mig til at se hvilke forstærkninger vi henter. Jeg kender ikke Gustav Marcussen ret godt - så jeg kan faktisk ikke rigtigt vurdere om han har nok potentiale - og om han kun kan spille kant, eller om han er hyret som targetman? Umiddelbart det første, og så mangler vi vel fortsat en egentlig angriber. Duin og Faghir bør vi ikke satse ensidigt på. Derudover skal der mindst en forsvarer og en central midt ind, efter min mening.
Nu bare ren nysgerrighed og ikke for at det skal lyde som et personlig angreb eller noget i den stil, så sådan må du ikke tage det.
Men hvordan ved du at det er opvarmningen at den er galt med? Har du nogen uddannelse eller viden på det område, der gør at du kan sige det?
Fint spørgsmål Niller - på ingen måde ilde taget op!
Jeg véd det ikke med 100% sikkerhed.
Men jeg kan konstatere at vi har haft markant mange skader, hvoraf en del er opstået i forbindelse med opvarmning til kamp, og ifølge hvad jeg har hørt, også i opvarmning til træning. Lægger vi dertil, at det er et kendt faktum at hvis man ikke har varmet grundigt og længe nok op, så stiger skadesfrekvensen - ja så tillader jeg mig at stille modspørgsmålet - hvad skulle det ellers være? Her kan jeg selv svare at vi nok har en del spillere - flere end gennemsnittet i divisionerne - der har "glasben" og en skidt skadeshistorik. Så det næste spørgsmål er vel om det mon ikke er lidt af begge dele. Jeg har i hvert fald svært ved at se at vi ikke ville kunne rette noget op på den elendige statistik, hvis opvarmningen fik mere/bedre fokus. Jeg hører meget gerne hvis nogen skulle være uenige?
(20-05-2026, 01:24 PM)SteenBiilmann Wrote: Fint skriv Stralis - enig i det meste.
Hvordan kan du egentlig vurdere kvaliteten af opvarmningen til både træning og kamp? Jeg mener ikke at have set dig på noget tidspunkt, hverken til træning eller kamp.
pegro - se gerne mit svar herover :-)
(20-05-2026, 10:56 PM)SteenBiilmann Wrote: pegro - se gerne mit svar herover :-)
Du tror - og du har hørt, men du aner stadig ikke noget om, hvordan det foregår.
|