Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
(13-05-2026, 08:04 AM)VB-Koebenhavner Wrote:
(12-05-2026, 10:17 PM)Niller Wrote:
(12-05-2026, 07:45 PM)VB-Koebenhavner Wrote: Dejligt med Nicolai Larsen-en god begyndelse  Smile
Han er jo så også transferfri
Jeg har ikke læst Hemmersams indlæg i kampprogrammet i søndags -men det indlæg, jeg kunne have håbet  påvar noget med 
“Kære fans 
Alle omkring VB’s sportslige sektion og VB ‘s lederskab beklager i den grad den sæson, der er leveret fra VB’s side. 
Der er fra starten blevet begået mange fejl -fulgt  op af flere, og vi kan godt love, at vi har lært af dem forud for den kommende sæson 
Og jeg skal også hilse fra Vejles ejerkreds at sige, at de står klar til at investere , hvad der skal til for, at VB næste sæson vil være blandt de absolutte favoritter til at rykke op i Superligaen”
Se sådan en besked ville have vakt jubel hos de fleste fans.
I stedet lyder det som om, at vi igen har fået nogen vage udmeldinger, som hverken er fugl eller fisk-med fokus på, hvor mange salgbare spillere vi har, og hvor få, vi behøver at anskaffe os 
Jeg kan frygte, at med anskaffelsen af Nicolai Larsen er 30-50% af kvoten af tilgange opbrugt--i hvert fald ud fra de,t der er refereret fra kampprogrammet

Vil det ikke være nemmere at læse hvad han har udtalt, når du gerne vil kommentere på det? Ikke fordi du rammer helt ved siden af, men lidt sjovt at kommentere på et interview man ikke har læst

Jeg har ingen grund til at tro andet end, at Victor, der er en seriøs og ordentlig debattør herinde,  har citeret essensen af Hemmersams indlæg korrekt, og nu har han oven i købet vist den flotte service at citere fra kampprogrammet- 1000 tak for det Victor  Smile

Det bekræfter mig desværre i, at Hemmersam og ejerne efter min opfattelse ikke helt har forstået, hvor alvorligt det står til med truppens sammensætning. For at se på det, der har virket, er efter min mening uhyre hurtigt overstået

Vi har en trup fyldt med skadesplagede spillere, og spillere der har passeret toppen af deres karriere for længst, og spillere der decideret har underpræsteret.

Derfor synes jeg også indlægget bliver lidt "vævende",  fordi det jo lyder meget godt, at vi skal komme stærkere ud af vinduet, men samtidig skal vi have en mindre trup og langt færre ind, så der er plads til akademispillerne. Det sidste er naturligvis fint nok, hvis vel og mærke akademispillerne har det nødvendige niveau til at sikre os en oprykning, Hvor mange "Gitzer" har vi?

Jeg synes ikke, at Hemmersams ord i tilstrækkelig grad italesætter opgavens omfang, og det foruroliger mig.

Jeg føler mig heller ikke helt tryg ved ordene om at " Nu venter et sommertransfervindue, hvor vi skal evaluere på...... " . Den evaluering burde være startet FOR LÆNGST, og jeg frygter, at VB i lighed med en del tidligere sæsoner venter for længe med at afsøge mulighederne, inden andre klubber snupper de gode emner for næsen af os.

Men ok--vi må jo se på de reelle handlinger fra klubben--og ikke så meget på hvad der bliver sagt og skrevet

Helt i orden. 

Jeg håber på de laver et længere interview som opsummere sæsonen. Gerne både Hemmersam, Tønder og Claus Nørgaard. Så har de mulighed for at bedre udtrykke evalueringen
Reply
Selvfølgelig er man 'lidt' skeptisk efter et vindue i januar, hvor det på ingen måde så håbløst ud, og vi alligevel blot hentede Amoo og Ladsabitze.
Går ud fra, at de var hentet som forstærkninger, hvorfor ellers? Burde være overflødigt at regne på, hvor meget nytte vi fik herfra!
Går ud fra, at de blev hentet efter en evaluering på efteråret ...

Forhåbentlig har de evalueret løbende foråret igennem. Forhåbentlig har de set, hvad der ikke fungerer (det gjorde de tilsyneladende ikke i efteråret).
"Vi skal forstærket ud," hørt til bevidstløshed. Skulle vi også sommeren 25. "Belært" af foråret. Hmmm ....

Jesper Banke udtaler i dag: - 4. Vi har angriberne (Duin, Faghir, Bismarck, Camara)
- 3. Vi mangler en klassemålmand plus reserve
- 2. Vi mangler en leder i forsvaret (der kan vinde dueller, om nødvendigt dyr)
- 1. Vi mangler især en midtbanespiller (hurtig, fremadrettet, dynamisk) - vigtigst!

Forholdsvis enig - mener dog stadig, at en angriber er vigtig (farligt at satse på Duin/Faghir. Begge ikke vist meget endnu) !
Reply
Til VB-K: Jeg citerede ikke essensen af hans kommentar, men det vigtigste afsnit.

Resten var noget om, at det bliver en hård sæson, fordi holdene i 1. div. er meget bedre nu end tidligere. I første omgang går vi efter top 6.

Hele set-uppet omkring holdet er i orden. Det eneste, der mangler, er til/afgange af spillere.

Forøvrigt enig med Stralis i, at vi hverken kan satse på Wahid eller Duin (trods det, at sidstnævnte spillede 70 min. i søndags. Sporene skræmmer!)
Reply
Ift til Duin tror jeg også vi har været noget uheldig med hans skader. Kigger man på hans skadehistorik på transfermarkt, så er han ikke en spillere der var meget skadet i de sæsoner han spillede inden han kom til Vejle

Derudover så skulle den første skade hos os gang angiveligt være en meget uheldig/klodset situation, som er ekstremt usandsynligt skulle ske igen ift hvad jeg har hørt var sket

Derudover sagt enig i at vi dog stadig godt kunne bruge en 3. Angriber, da Faghir oftest er skadet
Reply
Mht til kampprogram, så er det tilgængeligt online.

https://vejle-boldklub.dk/kampprogram-ve...-10052026/

Klik på programmet (vi ses i Nørreskoven), så loader det i en viewer ( det gør det i hvert fald her).

Hemmersams udtalelser er på side 5.

Så kan man selv se hvad der er skrevet.
Reply
Tønder udtaler til VAF, at klubben går benhårdt efter at rykke op igen til næste sæson. Der vil ikke blive skruet ned på superliga-setuppet.

Vi vil miste i underkanten af 25 mio. på nedrykningen. Men ejerne er indforstået med retningen. Vi skal op igen.
Reply
Ja tænk hvis man havde brugt det beløb på
1 eller 2 angribere i vinters.så kunne vi have sluppet
For at kæmpe om at rykke op i superligaen.De CA.25 millioner tønder nævner
For så havde vi formentlig stadig været oppe.
Det var den første store fejl af vores nye ejere
Lad os alle håbe de lære noget af det.
Så der i det mindste kommer et eller andet
Godt ud af det.
Reply
Ja, hvis du har ret i, at to nye angribere ville slå igennem og score tilstrækkeligt til, at vi ville overleve. Men det er SLET ikke sikkert. Det kunne let være endt i ingenting.

Der var vel heller ingen, der havde regnet med, at Wahid næsten ville ende som fodboldinvalid. Det er let at være bagklog.

Men selvfølgelig er den statistiske chance for at to nye angribere kunne have reddet os større, end hvis vi ikke fik nogen (som vi ikke gjorde).

Men vi ved jo heller ikke en pind om, om der overhovedet var nogen på markedet, som havde niveauet. Men selvfølgelig har vi ret til at råbe og skrige. Det er ok.
Reply
(15-05-2026, 10:10 AM)Victor Wrote: Ja, hvis du har ret i, at to nye angribere ville slå igennem og score tilstrækkeligt til, at vi ville overleve. Men det er SLET ikke sikkert. Det kunne let være endt i ingenting.

Der var vel heller ingen, der havde regnet med, at Wahid næsten ville ende som fodboldinvalid. Det er let at være bagklog.

Men selvfølgelig er den statistiske chance for at to nye angribere kunne have reddet os større, end hvis vi ikke fik nogen (som vi ikke gjorde).

Men vi ved jo heller ikke en pind om, om der overhovedet var nogen på markedet, som havde niveauet. Men selvfølgelig har vi ret til at råbe og skrige. Det er ok.
Du har ret det kan jeg ikke vide,vi finder aldrig ud af det.
Men de andre hold i bunden var så tæt på os
Og mange af vores kampe blev tabt med et mål.
Jeg ved godt det ikke nytter noget at blive ved med at
Hænge fast i det.
Men den her er bare den værste nedrykning jeg kan huske
Og jeg kan huske alle sammen.
Det skyldes nok mine egne opskruede forventninger til denne
Her sæson.
Vil lige tilføje dem der bestemmer i klubben
Gik med åbne øjne ind til den sidste halvdel
Af sæsonen.Vel vidende vi ikke havde en ordentlig angriber
I truppen.
Derfor følelsen af at man har pisset
En superliga plads væk
Puha rart at komme af med det.
God dag til alle.
Reply
Helt enig i at det var total mangel på rettidig omhu, det vi så i vinterpausen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)