Threads: 1
På en positiv note så er det et glædeligt gensyn med 1. Division, vi har allerede spillet flere kampe med massere af nerve og mange tilskuere, samtidig har vi vundet 4 kampe i streg hvilet også gør det hele lidt sjovere. Der er mange fine hold i 1. Division og flere af dem vil gerne ud over stepperne, samtidig må jeg dog også erkende at der er langt fra toppen af 1. Division til top 10 i superligaen, særligt ift. profiler og individuel kvalitet. De tre sidste efterårs sæsoner i Superligaen har været jammerligt ringe, så jeg håber vi har et bedre fundament hvis vi rykker op igen, det skal denne sæson bruges til at bygge.
Der sker pt. Meget med økonomien i Superligaen, lad os håbe vi kan hoppe med på denne vogn, det kræver nogle gode talenter, samt en stamme af spillere som kan skabe den rette affyringsrampe.
Threads: 15
(22-08-2026, 06:59 PM)OAOA Wrote: (22-08-2026, 05:50 PM)Vindueknækkeren Wrote: Sønderskov der jubler i stedet for at vise respekt for sin gamle klub? Syntes fandme det er noget svineri!
Selvfølgelig skal han da have lov at juble. Han er jo hverken født eller opvokset i Vejle.
Han har da været i klubben som ungdomsspiller så han har da en relation til klubben og byen da han nok har gået på gymnasie i vejle også.
Threads: 3
22-08-2026, 09:52 PM
(This post was last modified: 22-08-2026, 09:55 PM by VB-stralis.)
Tror du, han (fodboldspiller) har gået på gymnasiet?
(22-08-2026, 09:52 PM)VB-stralis Wrote: Tror du, han (fodboldspiller) har gået på gymnasiet?
Ja det tænker jeg de fleste ungdomspillere på de danske akademier gør. Alt andet ville være skudt i hovedet
Threads: 3
Skal man efter 9. kl absolut på gymnasiet? Stud.ex i bold! Derpå uni? - Er der ikke andre skoler? Handelsskoler fx?
(22-08-2026, 10:19 PM)VB-stralis Wrote: Skal man efter 9. kl absolut på gymnasiet? Stud.ex i bold! Derpå uni? - Er der ikke andre skoler? Handelsskoler fx?
Okay med gymnasie mente jeg Gymnasielle uddannelser. Vidste ikke man skal være så bogstaveligt før folk er med på det her niveau
Threads: 12
23-08-2026, 08:06 AM
(This post was last modified: 23-08-2026, 09:04 AM by Victor.)
Jeg synes ikke, der er noget galt i, at han jubler. Han blev jo fravalgt af VB.
Mærkeligt, hvordan vi skal forholde os til VB efter de første fire kampe: Juble over 1. pladsen efter det mest sprudlende angrebsspil siden 70'erne eller Gravesen-æraen i 90'erne?
Eller bekymres over det tredjeringeste forsvar i ligaen? Sidste sæson rykkede Horsens op efter at have taget imod 27 mål. Hvis vores forsvar/"forsvar" fortsætter som hidtil, vil der, når sæsonen slutter, være gået ca. 65 mål ind. Hvis det skal føre til oprykning, skal vi score ca. 85 mål. Altså en målscore på 85/65, hvor Horsens sidste år rykkede op med en målscore på 42-27.
Det går ikke.
Selvfølgelig ingen grund til at fortælle Nørgaard, at han skal gøre noget ved forsvaret. Det ved han godt.
For at dryppe lidt malurt i jubelbægeret vil jeg også sige, at vi kun har været sekunder fra ikke kun at spille en, men tre kampe uafgjort på hjemmebane. Hvis dette var sket, ville kritikken være haglet ned over Nørgaard og co.
Den følelse, jeg har lige nu er derfor, at vores succes hviler på et skrøbeligt grundlag.
Threads: 1
(23-08-2026, 08:06 AM)Victor Wrote: Jeg synes ikke, der er noget galt i, at han jubler. Han blev jo fravalgt af VB.
Mærkeligt, hvordan vi skal forholde os til VB efter de første fire kampe: Juble over 1. pladsen efter det mest sprudlende angrebsspil siden 70'erne eller Gravesen-æraen i 90'erne?
Eller bekymres over det tredjeringeste forsvar i ligaen? Sidste sæson rykkede Horsens op efter at have taget imod 27 mål. Hvis vores forsvar/"forsvar" fortsætter som hidtil, vil der, når sæsonen slutter, være gået ca. 65 mål ind. Hvis det skal føre til oprykning, skal vi score ca. 85 mål. Altså en målscore på 85/65, hvor Horsens sidste år rykkede op med en målscore på 42-27.
Det går ikke.
Selvfølgelig ingen grund til at fortælle Nørgaard, at han skal gøre noget ved forsvaret. Det ved han godt.
For at dryppe lidt malurt i jubelbægeret vil jeg også sige, at vi kun har været sekunder fra ikke kun at spille en, men tre kampe uafgjort på hjemmebane. Hvis dette var sket, ville kritikken være haglet ned over Nørgaard og co.
Den følelse, jeg har lige nu er derfor, at vores succes hviler på et skrøbeligt grundlag.
Fuldstændig spot-on, rejsen har været fed indtil videre, fordi vi har vundet, men det er på et ultra skrøbeligt grundlag og det holder selvfølgelig ikke. På den gode side bør det være lettere at skabe en god defensiv, end en god offensiv. Så nu tror jeg bare det handler om at skabe fokus.
Threads: 6
Selvfølgelig kunne tingene have sent anderledes ud, hvis vi ikke havde fået de sene scoringer mod Hillerød og Esbjerg, men det kan også være en tro på egne evner og styrker ift. modstanderen at vi får scoret de mål.
|