Threads: 3
13-07-2026, 09:24 AM
(This post was last modified: 13-07-2026, 09:25 AM by VB-stralis.)
De, jeg sad med, og jeg var enige om, at kampen mod Hillerød var lidt bekymrende, og gav et fingerpeg om,
at kampen om oprykning, der skal spilles PÅ GRØNSVÆREN, på ingen måde bliver let. Tværtimod!
En god ven, Hans Andersen, der sad lidt længere væk, skrev efter 1-1 kampen meget rigtigt:
- "Dårligt af VB, men hvad kan vi forvente - jo de samme som spillede i foråret, hvorfor skulle de være blevet bedre,
vi var faktisk heldige, største chancer til et godt spillende Hillerød hold - bedste VB’er Nicolaj Larsen, det bliver umådeligt svært!"
Threads: 14
Jeg har ikke set nogen træningskampe i år men jeg er nu heller ikke superoptimist. For ja, det er mere eller mindre de samme spillere som næsten ikke vandt nogen kampe i sidste sæson. Claus Nørgaard skal virkelig også arbejde hårdt for at overbevise mig om han er den rette. Jeg kan godt overbevises men det er resultaterne der gør det. Har tidligere skrevet om Danske Spils odds og hvor forholdsvis klare favoritter vi er i forhold til konkurrenterne. Jeg er indtil andet er bevist slet ikke enig.
Threads: 3
18-07-2026, 05:16 PM
(This post was last modified: 19-07-2026, 01:23 AM by VB-stralis.)
Intet lært! Intet sket! Intet angreb! Ingen udvikling!
Havde vore reserver dog blot spillet en halv time efter full-time, havde man (måske) kunnet skrive 'sen VB-sejr'!
Som mod Hillerød: 1-1. Vi startede dog med at komme foran, og fik derpå tildelt et straffespark - som vi skammeligt brændte.
Som mod Hillerød: Forfærdeligt boldtab gav modstanderen friløb mod mål, Og Larsen var prisgivet. Må være frustrerende for ham!
Vi vinder simpelthen ingen kampe med dén træner. Dette var generalprøven. Om mindre end en uge er vi i gang. Jeg frygter for den AB-kamp ....
På hjemmesiden skriver referent Ole Kristensen bl.a:
VB kom ikke rigtig ud fra omklædningsrummet efter pausen, og hjemmeholdet overtog spillet mod et noget passivt jysk mandskab.
Et lumsk skud fra indskiftede Louka Prip blev drejet lige uden om stolpen.
På et godt, indadskruende frispark fra Christian Sørensen fik Lasse Nielsen headet, men bolden smældede mod overliggeren.
Efter en time blev det 1-1. Med venlig VB-hjælp blev bolden smidt væk til Kjærgaard, som kunne score fladt via indersiden af stolpen.
Trist læsning: Duin fik 63 usynlige minutter. Faghir klarede denne gang 27. - Nogen der talte om 'angreb'?
NOTA BENE: HVERKEN DUIN ELLER FAGHIR NÆVNES MED ÉT ENESTE ORD I KAMPREFERATET! - R.Y.S.T.E.N.D.E!
Threads: 1
Interessant at Hjulsager, Vestergård og Gammelgaard er gledet ud af startopstillingen. De var faste startere i sidste sæson.
Threads: 12
19-07-2026, 08:41 AM
(This post was last modified: 19-07-2026, 08:42 AM by Victor.)
Jeg tænker, at de måske er tæt på et salg?
Spørgsmål: Hvordan har Hjulsager det med at være her? Jeg tænker (uden at vide noget) om han gider Vejle. Men jeg kan tage fejl.
Threads: 6
Jeg tænker også, at i hvert fald GG desværre er ved at blive solgt, siden han ikke spiller. Hjulsager er måske også på vej videre, og hvis han ikke kan motivere sig til at spille i næstbedste række, er det også bedre for alle parter. Vestergaard er vel "bare" sat af til fordel for Hetemi.
Threads: 14
Resultaterne i testkampe er ligegyldige, men der er alligevel lidt for meget uafgjort over det synes jeg. Hvis vi virkelig er så store favoritter til oprykning som Danske Spils odds viser, så må vi også kunne være meget overlegende i testkampene. Jeg vil ikke konkludere alt for meget for retfærdigvis skal det siges, jeg i år ikke har set så meget som 1 minut af nogen af testkampene. Men resultaterne lagt sammen med forårets resultater, ok tag bare hele sidste sæson, viser entydigt et hold, der ikke vinder kampe.
Nå, det første pejlemærke kommer mod AB. Nedrykker mod oprykker. I Superligaen klagede vi ofte over svære starter. Vi skulle altid møde de store hold i begyndelsen og dermed med en risiko for en dårlig start. En risiko som viste sig at være yderst begrundet. Nu får vi på papiret en nem kamp mod en oprykker og alligevel tror jeg det bliver svært. For som en klog mand en gang sagde så spilles fodbold ikke på papir men græs. Og på græs har det ingenlunde set overbevisende ud længe.