Threads: 1
(13-03-2026, 10:59 PM)Kurt Wrote: Skal vi ikke bare hurtigst muligt sikre os en plads i 1. division....? Sønderskov kunne vel have pyntet i det forsvar. Fatter ikke, at han ikke kunne blive.
Nej, det er simpelthen ikke korrekt. Han havde ikke niveauet til hverken superligaen eller toppen af 1. Division endnu.
Threads: 7
(14-03-2026, 07:38 AM)OAOA Wrote: (13-03-2026, 10:59 PM)Kurt Wrote: Skal vi ikke bare hurtigst muligt sikre os en plads i 1. division....? Sønderskov kunne vel have pyntet i det forsvar. Fatter ikke, at han ikke kunne blive.
Nej, det er simpelthen ikke korrekt. Han havde ikke niveauet til hverken superligaen eller toppen af 1. Division endnu.
Han får da lidt spilletid i toppen af Nordic Bet Ligaen fortiden, så han må da have niveauet - siden de giver ham minutter.
(15-03-2026, 07:15 PM)Tobias Jacobsen Wrote: (14-03-2026, 07:38 AM)OAOA Wrote: (13-03-2026, 10:59 PM)Kurt Wrote: Skal vi ikke bare hurtigst muligt sikre os en plads i 1. division....? Sønderskov kunne vel have pyntet i det forsvar. Fatter ikke, at han ikke kunne blive.
Han får da lidt spilletid i toppen af Nordic Bet Ligaen fortiden, så han må da have niveauet - siden de giver ham minutter.
Har fået 3, 6 og 9 minutter..
Vi gav ham 90, 24, 10 og 21 minutter i superligaen i efteråret. Det betyder ikke, at han havde niveauet til superliga.. desværre..
Threads: 7
(15-03-2026, 07:58 PM)OAOA Wrote: (15-03-2026, 07:15 PM)Tobias Jacobsen Wrote: (14-03-2026, 07:38 AM)OAOA Wrote: Nej, det er simpelthen ikke korrekt. Han havde ikke niveauet til hverken superligaen eller toppen af 1. Division endnu.
Vi gav ham 90, 24, 10 og 21 minutter i superligaen i efteråret. Det betyder ikke, at han havde niveauet til superliga.. desværre..
Det har jeg heller ikke påstået, men et eller andet potentiale må han i givetvis have. Man beholdt ham længe i seniortruppen, men det blev aldrig til det store. Måske har han ikke haft den rigtige mentor at kunne se op til som fx Provstgaard havde i Raul. AS blev i februar 2025 udtaget til U-19-landsholdets træningssamling, så et eller andet potentiale må andre end VB's og EFB's folk kunne se i ham. Han har immervæk heller ikke fået mange chancer for VB til at vænne sig til tempoet og niveauet i Superligaen med de få minutter, efter min mening. Jeg "frygter" at han kommer til at gøre det godt i EFB og på sigt bliver endnu en case hvor vi slipper en ung spiller, som vi ikke formår at udvikle nok på - som så udvikler sig endnu mere andre steder som fx Leonel Montano, Tobias Sommer, Adam Jakobsen m.fl.
(15-03-2026, 08:30 PM)Tobias Jacobsen Wrote: (15-03-2026, 07:58 PM)OAOA Wrote: (15-03-2026, 07:15 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Han får da lidt spilletid i toppen af Nordic Bet Ligaen fortiden, så han må da have niveauet - siden de giver ham minutter.
Det har jeg heller ikke påstået, men et eller andet potentiale må han i givetvis have. Man beholdt ham længe i seniortruppen, men det blev aldrig til det store. Måske har han ikke haft den rigtige mentor at kunne se op til som fx Provstgaard havde i Raul. AS blev i februar 2025 udtaget til U-19-landsholdets træningssamling, så et eller andet potentiale må andre end VB's og EFB's folk kunne se i ham. Han har immervæk heller ikke fået mange chancer for VB til at vænne sig til tempoet og niveauet i Superligaen med de få minutter, efter min mening. Jeg "frygter" at han kommer til at gøre det godt i EFB og på sigt bliver endnu en case hvor vi slipper en ung spiller, som vi ikke formår at udvikle nok på - som så udvikler sig endnu mere andre steder som fx Leonel Montano, Tobias Sommer, Adam Jakobsen m.fl.
Selvfølgelig har han potentiale og jeg håber da virkelig, at han blomstrer i EfB og får et stort skifte på et tidspunkt. Men at han kunne have været vores redningsmand i foråret i fravær af velkov og Lasse Nielsen, som nogle påstår, at han kunne have været. Den køber jeg ikke.
Threads: 2
Meget enig, OAOA. Sønderskov har virkelig ikke vist meget på VBs A-hold.
Den sidste kamp i forrige sæson vs. SjE fik han 15 min. på holdet. Der gik opløsning i forsvaret - og vist 3 mål raslede ind!
I mine øjne har han lang vej. - Til gengæld forstod jeg ikke, man lod Lykkebak smutte.
(15-03-2026, 10:18 PM)VB-stralis Wrote: Meget enig, OAOA. Sønderskov har virkelig ikke vist meget på VBs A-hold.
Den sidste kamp i forrige sæson vs. SjE fik han 15 min. på holdet. Der gik opløsning i forsvaret - og vist 3 mål raslede ind!
I mine øjne har han lang vej. - Til gengæld forstod jeg ikke, man lod Lykkebak smutte.
Jeg er slet ikke enig med jer i jeres vurdering af Sønderskov. Da Provstgaard forlod os, var alle af den overbevisning, at Sønderskov var afløseren på sigt. Han var et åbenlyst talent, blev der sagt - kunne sagtens nå Olivers niveau. Men da nuværende sæson skulle i gang valgte klubben i stedet at lave aftaler med andre, så han blev overflødig. (Hvem tænker i disse dage ikke tilbage på perioden sidst i 00´erne med masser af "flotte" signinger, som endte med at sende os tilbage i 1. division?) Han har min optik ikke fået særlig lang snor. Minimal med spilletid. Det er VB i en nøddeskal - ingen tålmodighed med egne talenter, når de kommer på senior niveau. Lykkebak og Koch er også forsvundet. Alle tre ville have været guld værd i den kommende sæson i 1. division. Sønderskov ville have været guld værd allerede i aften....! Fatter simpelthen ikke, at en klub som VB ikke kunne gøre det attraktivt for tre Vejle drenge at fortsætte i klubben! Det kan gå hen og blive ganske grimt på plastikbanen i Søhøjlandet i aften uden Velkov.
16-03-2026, 10:13 AM
(This post was last modified: 16-03-2026, 10:14 AM by VB-stralis.)
Det kan det da - men mon dog? Vi er oppe imod rækkens ringeste hold - placeret som nr 11!
Og nu har cheftræner Nørgaard fået de uger, han ønskede sig, til at få spillet holdet sammen.
Vist ikke for store ord at sige, at i aften er det - absolut sidste chance!
Med sejre over SIF ude og hjemme - og over rækkens næstringeste FCF, nr 10 - hjemme og ude - er overlevelse absolut mulig!
Men - det kræver sejr! En opfordring: Spil som mod FCN ved stillingen 3-0! Spil som mod AGF! En opfordring - og et krav!
Threads: 3
(16-03-2026, 09:25 AM)Kurt Wrote: (15-03-2026, 10:18 PM)VB-stralis Wrote: Meget enig, OAOA. Sønderskov har virkelig ikke vist meget på VBs A-hold.
Jeg er slet ikke enig med jer i jeres vurdering af Sønderskov. Da Provstgaard forlod os, var alle af den overbevisning, at Sønderskov var afløseren på sigt. Han var et åbenlyst talent, blev der sagt - kunne sagtens nå Olivers niveau. Men da nuværende sæson skulle i gang valgte klubben i stedet at lave aftaler med andre, så han blev overflødig. (Hvem tænker i disse dage ikke tilbage på perioden sidst i 00´erne med masser af "flotte" signinger, som endte med at sende os tilbage i 1. division?) Han har min optik ikke fået særlig lang snor. Minimal med spilletid. Det er VB i en nøddeskal - ingen tålmodighed med egne talenter, når de kommer på senior niveau. Lykkebak og Koch er også forsvundet. Alle tre ville have været guld værd i den kommende sæson i 1. division. Sønderskov ville have været guld værd allerede i aften....! Fatter simpelthen ikke, at en klub som VB ikke kunne gøre det attraktivt for tre Vejle drenge at fortsætte i klubben! Det kan gå hen og blive ganske grimt på plastikbanen i Søhøjlandet i aften uden Velkov.
Fuldstændig enig mht. de tre Vejle drenge. Men vi kan ikke bruge det til noget - kun undre os - vi må spille med dem, vi har.
|