Threads: 12
23-08-2026, 08:00 PM
(This post was last modified: 23-08-2026, 08:00 PM by Tobias Jacobsen.)
(23-08-2026, 07:24 PM)pegro Wrote: (23-08-2026, 05:46 PM)Tobias Jacobsen Wrote: (23-08-2026, 09:47 AM)Administrator Wrote: Du kan se en oversigt over alle kontraktspillere på akademiet her
https://vb-fanforum.dk/forum/showthread.php?tid=66
Hvordan skal vi forholde os til og hvad kan det betyde, at Yusuf Faghir, Laurits Engmark, Eman Subasic og Marcus Brolund ikke endnu har fået forlænget deres kontrakter med VB, som udløber 30/7 2027? Det er vel 30/12 der senest skal indgås nye kontrakter, hvis ikke de skal kunne smutte på fri transfer? Der er 4 andre 2008'ere der allerede har længere kontrakter end de 4 nævnte. Amoo og Jensen har helt til 2030! Det tror jeg ikke vi skal tolke alt for meget på endnu. Klubben har jo nu en tre til fire måneder til at vurdere spillerne. Det er jo også en balance, hvor mange fra hver årgang, der er plads til. Min fornemmelse er at i hvert fald Eman og Brolund får forlænget, måske også Faghir.
Det er okay helt fair, jeg reflekterede bare over de manglende forlængelser, da jeg tjekkede listen igennem. For spillerne selv tænker jeg, at de må undre sig over, at de ikke er blevet forlænget med tidligere? Det er selvf. svært at vide, hvad der foregår bag kulissen og i sådanne forlængelsesprocesser - sikkert også sammen med deres agenter, som nok tager sig af det meste. Ja det har du ret i og der er lidt tid endnu. True - de kan jo heller ikke give 10 spillere fra hver årgang en 5-6 årig kontrakt. Jeg håber også på de 3, men nu må vi se. Yusuf har scoret 2 mål i 2 kampe og er startet godt ud, men har ikke været så meget inde omkring førsteholdskampene endnu som de 2 andre(tror dog kun her er lige præcis i periferien uden for de 9 seneste udskiftere mod EFB).
Jeg vil bare være så ærgelig over at miste gode talenter/spillere på fri transfer til andre konkurrerende klubber, som vi tidligere har set flere eksempler på.
Threads: 0
(23-08-2026, 08:00 PM)Tobias Jacobsen Wrote: (23-08-2026, 07:24 PM)pegro Wrote: (23-08-2026, 05:46 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Hvordan skal vi forholde os til og hvad kan det betyde, at Yusuf Faghir, Laurits Engmark, Eman Subasic og Marcus Brolund ikke endnu har fået forlænget deres kontrakter med VB, som udløber 30/7 2027? Det er vel 30/12 der senest skal indgås nye kontrakter, hvis ikke de skal kunne smutte på fri transfer? Der er 4 andre 2008'ere der allerede har længere kontrakter end de 4 nævnte. Amoo og Jensen har helt til 2030! Det tror jeg ikke vi skal tolke alt for meget på endnu. Klubben har jo nu en tre til fire måneder til at vurdere spillerne. Det er jo også en balance, hvor mange fra hver årgang, der er plads til. Min fornemmelse er at i hvert fald Eman og Brolund får forlænget, måske også Faghir.
Det er okay helt fair, jeg reflekterede bare over de manglende forlængelser, da jeg tjekkede listen igennem. For spillerne selv tænker jeg, at de må undre sig over, at de ikke er blevet forlænget med tidligere? Det er selvf. svært at vide, hvad der foregår bag kulissen og i sådanne forlængelsesprocesser - sikkert også sammen med deres agenter, som nok tager sig af det meste. Ja det har du ret i og der er lidt tid endnu. True - de kan jo heller ikke give 10 spillere fra hver årgang en 5-6 årig kontrakt. Jeg håber også på de 3, men nu må vi se. Yusuf har scoret 2 mål i 2 kampe og er startet godt ud, men har ikke været så meget inde omkring førsteholdskampene endnu som de 2 andre(tror dog kun her er lige præcis i periferien uden for de 9 seneste udskiftere mod EFB).
Jeg vil bare være så ærgelig over at miste gode talenter/spillere på fri transfer til andre konkurrerende klubber, som vi tidligere har set flere eksempler på. Ja - vi har jo lige set, at man ikke mente at have plads til Anton Klaster. De var bange for at han ikke ville få kampe nok - og det ærgrer mig da, for ham troede jeg rigtig meget på.
Threads: 10
Rigtig fine betragtninger herover. Jeg er helt enig med jer. Men jeg føler mig nu relativt tryg mht akademiet pt - ikke mindst fordi min navnebror fortsat har hånden på roret. Og jeg gætter da på at vi vil se mindst 2 forlængelser inden årsskiftet.
(23-08-2026, 08:23 PM)SteenBiilmann Wrote: Rigtig fine betragtninger herover. Jeg er helt enig med jer. Men jeg føler mig nu relativt tryg mht akademiet pt - ikke mindst fordi min navnebror fortsat har hånden på roret. Og jeg gætter da på at vi vil se mindst 2 forlængelser inden årsskiftet.
Det har han altså kun en uge mere. Så er det slut. I øvrigt så er det Mikkel, der bestemmer, når det seniortiden, det gælder.
Threads: 10
(23-08-2026, 09:18 PM)SteenBiilmann Wrote: 1 oktober.
https://vejle-boldklub.dk/steen-thychose...s-akademi/
Threads: 4
Bemærk at ungdomskontrakter (spillere mellem 15-18 år) maks kan skrives med 3 års varighed.
23-08-2026, 11:29 PM
(This post was last modified: 23-08-2026, 11:30 PM by Tobias Jacobsen.)
(23-08-2026, 11:09 PM)Administrator Wrote: Bemærk at ungdomskontrakter (spillere mellem 15-18 år) maks kan skrives med 3 års varighed.
Det giver mening, jeg vidste det ikke. Ellers ville det jo være en form for hybridkontrakt, ungdomsspillerne ville få, der ville forsætte ind i voksenlivet. Det giver egentligt ikke mening, med mindre det er den nye messi eller lign. vi taler om.
Læste lige at Amoo fik 4,5 års kontrakt på sin 18-års fødselsdag. Gad vide hvor længe de har haft villet skrive med ham inden han blev 18. Kan også se Bismarck blev signet med ca 1 måned efter sin 18-års så han kunne få en "voksenkontrakt".
https://vejle-boldklub.dk/vejle-boldklub...ang-aftale
https://vejle-boldklub.dk/vejle-boldklub...ivt-talent
https://www.transfermarkt.com/bismark-ed...er/1274269
Ang. Amoo var han igen på bænken i fredags. Hvor god er han? Hvilke spidskomperencer har han? Er han på vej?
Threads: 4
Mht. Bismarch og Amoo er der også den krølle, at Vi først må skrive kontrakt med dem efter de er fyldt 18 år, da man ikke må lave kontrakter med ungdomsspillere fra et andet kontinentalt fodboldforbund.
|