Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
(02-04-2026, 09:40 PM)VB-Koebenhavner Wrote:
(02-04-2026, 05:05 PM)pegro Wrote: Pessimismen vil jo nærmest ingen ende tage Huh
Talte for nylig med en fra den sportslige ledelse og han siger at uanset om vi spiller i Superligaen eller 1. division, så er strategien den samme. Der skal nok sælges et par stykker(GG kunne være den ene, hvis der kommer et stort nok bud. Jeg kunne forestille mig den anden kunne være Vekic, der kun har et år tilbage). Så er der lejespillerne (Enggaard, Lund og Latsabize). Enggaard skal naturligvis ud. Jeg ved ikke om man er interesseret i at frikøbe Lund og Latsabize kender vi jo heller ikke rigtig niveauet på, så den er selvfølgelig også lidt usikker.  Så der skal selvfølgelig nogle nye kvalitetsspillere ind. Tilbage fra skadeslisten kommer forhåbentlig Lundrim, Bisse  og Jelle. 
At der skulle være solgt ud af talentmassen er da noget sludder. At man har solgt Sønderskov til Esbjerg og ladet Lykkebak tage til AB er vist til at komme over. Der er derimod rigtig gode U/19 spillere på vej. Max Jensen har fået forlænget til 30.06.30 og lille GG til 31.12.28 og de kommer med i 1. holdstruppen fra den nye sæson. Ransom Amoo er i øvrigt ikke kommet hertil skadet tilstand. Han har netop været ude med mindre skade og træner i øjeblikket med U/19-truppen. Jeg kunne også forestille mig at enten Anton Klaster eller Hjalte Gitz er tæt på. De er begge helt suveræne på U/19.
Luka Latsbize har da i øvrigt heller ikke været skadet - Dumme påstande.

Til gengæld må jeg meget venligt sige, at om så klubben var på randen af konkurs og på vej ned i Jyllandsserien, så vil du altid synes, at alt var i skønneste orden. Jeg er ikke pessimistisk men må bare konstatere, at de bekymringer, jeg og andre med mig har haft løbende gennem sæsonen desværre til overflod har holdt stik-ja virkeligheden har næsten overgået selv de værste forudsigelser.

Amoo var i hvert fald været skadet allerede fra 18/2 -dvs kort tid efter at han var kommet til klubben.Det er så muligt, at Latsabidze ikke har været skadet -(kan godt være, at du fandt håret i suppen der Smile )men han må i hvert fald have været i så dårlig form, at han ikke har været i nærheden af en startplads på trods af, at forsvaret har været udsat for en mindre skades-orkan. Mener kun at han har fået nogen få minutter til slut mod FCN. Så pointen med at nævne de 2 spillere var jo blot, at de ikke har været i nærheden af at være forstærkninger. At nævne Jelle som en kontinuerlig mulighed i 1.division synes jeg godt nok på baggrund af hans ekstreme skadeshistorik er mere end vovet.

Og det bekymrer mig søreme. at du skriver , at strategien skal være den samme:-((- så mere gratis brød og mælk som middel til at konsolidere sig i dansk topfodbold?- uha
Jeg tror du tager fuldstændig fejl af mig. Jeg er mindst lige så ked af situationen som du er. Jeg orker bare ikke altid at tage sorgerne på forskud og når du allerede nu er i gang med at sende klubben i helvede i næste sæson, hvilket du jo ikke har nogen som helst belæg for, så synes jeg bare det er for meget.
Hvad er det, der bekymrer dig mht. strategien for næste år? Den kender du da ikke. 
Er det at finde et hår i suppen, når du fejlagtigt påstår at 2 spillere var skadet ved ankomsten. I øvrigt er Latsabize ikke købt, men lejet.
Reply
"Pointen med at nævne de 2 spillere var jo blot, at de ikke har været i nærheden af at være forstærkninger," skriver VB-K jo ordret.

Amoo har været skadet siden 18.2 og Latsabidze ikke været anvendt siden sin ankomst - så pointen er da ret klart udpenslet:
Vi har INTET fået ud af vore 'forstærkninger' i vinterpausen (andet end udgifter). Ligesom vi INTET har fået ud af Duin (andet end udgifter)!
Reply
For nu lige at bevæge mig tilbage fra min (kortvarige) optimisme fra min seneste oneliner, vil jeg vedr. Jelle sige, at han har været skadet uafbrudt i al den tid, han har været i Vejle. Dette er kun en ekstremt lille overdrivelse. Vi kan ikke regne med ham næste år.
Reply
(02-04-2026, 10:47 PM)pegro Wrote:
(02-04-2026, 09:40 PM)VB-Koebenhavner Wrote:
(02-04-2026, 05:05 PM)pegro Wrote: Pessimismen vil jo nærmest ingen ende tage Huh
Talte for nylig med en fra den sportslige ledelse og han siger at uanset om vi spiller i Superligaen eller 1. division, så er strategien den samme. Der skal nok sælges et par stykker(GG kunne være den ene, hvis der kommer et stort nok bud. Jeg kunne forestille mig den anden kunne være Vekic, der kun har et år tilbage). Så er der lejespillerne (Enggaard, Lund og Latsabize). Enggaard skal naturligvis ud. Jeg ved ikke om man er interesseret i at frikøbe Lund og Latsabize kender vi jo heller ikke rigtig niveauet på, så den er selvfølgelig også lidt usikker.  Så der skal selvfølgelig nogle nye kvalitetsspillere ind. Tilbage fra skadeslisten kommer forhåbentlig Lundrim, Bisse  og Jelle. 
At der skulle være solgt ud af talentmassen er da noget sludder. At man har solgt Sønderskov til Esbjerg og ladet Lykkebak tage til AB er vist til at komme over. Der er derimod rigtig gode U/19 spillere på vej. Max Jensen har fået forlænget til 30.06.30 og lille GG til 31.12.28 og de kommer med i 1. holdstruppen fra den nye sæson. Ransom Amoo er i øvrigt ikke kommet hertil skadet tilstand. Han har netop været ude med mindre skade og træner i øjeblikket med U/19-truppen. Jeg kunne også forestille mig at enten Anton Klaster eller Hjalte Gitz er tæt på. De er begge helt suveræne på U/19.
Luka Latsbize har da i øvrigt heller ikke været skadet - Dumme påstande.

Til gengæld må jeg meget venligt sige, at om så klubben var på randen af konkurs og på vej ned i Jyllandsserien, så vil du altid synes, at alt var i skønneste orden. Jeg er ikke pessimistisk men må bare konstatere, at de bekymringer, jeg og andre med mig har haft løbende gennem sæsonen desværre til overflod har holdt stik-ja virkeligheden har næsten overgået selv de værste forudsigelser.

Amoo var i hvert fald været skadet allerede fra 18/2 -dvs kort tid efter at han var kommet til klubben.Det er så muligt, at Latsabidze ikke har været skadet -(kan godt være, at du fandt håret i suppen der Smile )men han må i hvert fald have været i så dårlig form, at han ikke har været i nærheden af en startplads på trods af, at forsvaret har været udsat for en mindre skades-orkan. Mener kun at han har fået nogen få minutter til slut mod FCN. Så pointen med at nævne de 2 spillere var jo blot, at de ikke har været i nærheden af at være forstærkninger. At nævne Jelle som en kontinuerlig mulighed i 1.division synes jeg godt nok på baggrund af hans ekstreme skadeshistorik er mere end vovet.

Og det bekymrer mig søreme. at du skriver , at strategien skal være den samme:-((- så mere gratis brød og mælk som middel til at konsolidere sig i dansk topfodbold?- uha
Jeg tror du tager fuldstændig fejl af mig. Jeg er mindst lige så ked af situationen som du er. Jeg orker bare ikke altid at tage sorgerne på forskud og når du allerede nu er i gang med at sende klubben i helvede i næste sæson, hvilket du jo ikke har nogen som helst belæg for, så synes jeg bare det er for meget.
Hvad er det, der bekymrer dig mht. strategien for næste år? Den kender du da ikke. 
Er det at finde et hår i suppen, når du fejlagtigt påstår at 2 spillere var skadet ved ankomsten. I øvrigt er Latsabize ikke købt, men lejet.

Jeg har ikke skrevet, at de 2 spillere var skadet ved ankomsten -men fra starten. 

Forstå det som et lidt bredere begreb, at de ikke var klar som forstærkninger, da vi skulle bruge dem .Om det så var på grund af en hurtigt opstået skade, eller fordi de var langt fra den nødvendige kampform, er jo underordnet fordi min pointe er, at de desværre følger det samme mønster, som har været tendensen bag fantastisk mange af VB’s indkøb nemlig, at man har foldet hænderne og bedt til at spilleres skades/formhistorik ville forbedre sig når de kom til Vejle. Som er en vidunderlig  by med pragtfuld omkringliggende natur -men så vidt jeg ved ikke har nogen helbredende kilder Rolleyes

Så ja det bliver at finde hår i suppen ( ligesom det jo er fuldstændig underordnet for min pointe, hvorvidt Latsabize er købt eller lejet ) fordi du venligst slet ikke forstår formålet med mit indlæg.
Det er nemlig ikke at tage sorgerne på forskud eller sende klubben i helvede - det er tværtimod at prøve at være med til at undgå såvel sorg som inferno. Det er et ønske om, at det gøres op med den defensive strategi,  der har præget VB i snart mange år, nemlig at vi kan drive fodbold på topplan uden de tilstrækkelige økonomiske midler. At vi begynder at skele til hvordan klubber som Silkeborg, Viborg og Randers - klubber der ikke når VB til anklerne i brand og historisk aura- driver deres forretning. 

Når du så skriver, at en fra ledelsen har fortalt dig, at strategien skal være den samme , så frygter jeg selvfølgelig, at vi skal fortsætte ud af samme spor.

For jeg vil ikke forudse VB’s deroute - jeg vil undgå den, mens tid er. 

Jeg har nu rettet i det faktuelle i mit indlæg vedr.de 2 spillere - det ændrer bare ikke ved noget som helst -som i NOGET
Reply
Bare lige - Amoo spillede 45 minutter i går mod Silkeborg U19.
Reply
Faghir blev taget ud af træningen sammen med Duin, hvorefter de trænede selv. Men - ingen grund til bekymring:
- 'Wahid er ikke skadet. Sygdom har holdt ham ude i starten af ugen, vi sluser ham forsigtigt ind' (Claus Nørgaard).
Den nye angriber Amoo er klar til kamp efter en mindre skade - men træner ikke med VB's førsteholdstrup.

Så kom der da lidt opdatering omkring ham. Han har været skadet! Spillede tilsyneladende en U19-halvleg i går.
Spændende om vinterforstærkningen Amoo når at blive klar inden turneringen er ovre. Spændende om Latsabitze når niveauet inden kontraktudløb.
Et spørgsmål til pegro (husk også at svare på VB-K's): Hvorfor har man i grunden brugt penge på at leje en spiller, end ikke i nærheden af spilletid?

Seneste strategi fra VB: En dreng blev sendt til bageren efter brød. Drengen: "Jamen mor, jeg har ingen penge!" - Moderen: "Du finder på noget!"
Husker I vel ...
Reply
(03-04-2026, 11:57 AM)VB-stralis Wrote: Faghir blev taget ud af træningen sammen med Duin, hvorefter de trænede selv. Men - ingen grund til bekymring:
- 'Wahid er ikke skadet. Sygdom har holdt ham ude i starten af ugen, vi sluser ham forsigtigt ind' (Claus Nørgaard).
Den nye angriber Amoo er klar til kamp efter en mindre skade - men træner ikke med VB's førsteholdstrup.

Så kom der da lidt opdatering omkring ham. Han har været skadet! Spillede tilsyneladende en U19-halvleg i går.
Spændende om vinterforstærkningen Amoo når at blive klar inden turneringen er ovre. Spændende om Latsabitze når niveauet inden kontraktudløb.
Et spørgsmål til pegro (husk også at svare på VB-K's): Hvorfor har man i grunden brugt penge på at leje en spiller, end ikke i nærheden af spilletid?

Seneste strategi fra VB: En dreng blev sendt til bageren efter brød. Drengen: "Jamen mor, jeg har ingen penge!" - Moderen: "Du finder på noget!"
Husker I vel ...

Jeg takker for tilliden Smile, men forklaringen på ansættelsen af Latsabize, den kan jeg altså ikke give.
Reply
Hovmod står for fald.

Vejle har i mange hængt sig fast på historien. Traditionerne har gjort, at indstillingen tit har været "Vi er er Vejle, så det skal nok gå".
Hvis vi agerer med den atitude - både på og uden for banen - laver vi Esbjerg.
Med hensyn til vore defensive problemer, ligger en stor del af problemet på midtbanen. De skal være det første bolværk mod angrebene. Hvis alt for for angreb går direkte ned til forsvaret, bliver de udsat for decideret overarbejde, og så kommer risikoen for fejl.
Forsvarsspillet skal starte længere oppe på banen. men okay - vi er Vejle, så det går nok!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: