Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fravalget af Hjulsager og hvorfor Camara spillede back
Der er idag en artikel (bold) omkring hvorfor vi mangler at se Hjulsager på banen:
Her er et kort resumé! 
Hjulsager fravalgt i Vejle: Nørgaard udtaler; Det er en konkurrencesituation. Vejle har haft en blandet start på Betinia Liga-sæsonen med ét point mod AB og en sejr over HB Køge. Hjulsager var ikke i truppen til sæsonåbneren og fik kun tre minutter mod HB Køge. Claus Nørgaard understreger, at det ikke skyldes skade, men en ren konkurrencesituation, hvor spillerne vurderes på præstation. Samtidig er Vejle ramt af skader: Lasse Nielsen og Jelle Duin er skadede, Gustav Marcussen var syg, og det har tvunget Nørgaard til at tænke alternativt. 19-årige Abdoulaye Camara startede derfor som back, selvom han normalt spiller offensivt. Nørgaard roser Camaras gåpåmod og ubekymrede spil, men nævner også, at der stadig er noget at lære defensivt. Næste opgave er pokalkampen mod Tarup-Paarup IF, inden Betinia Liga-genoptages med et opgør mod Hillerød.

https://bold.dk/fodbold/klubber/vejle-bo...esituation
Reply
Måske ikke nødvendig at starte en ny tråd op om det.
Men skidt nu med det.
Har læst et sted i dag på et ikke troværdigt sted at
Hjulsager et sted havde udtalt at han hellere ville være
Skiftet hjem til Brøndby,det har jeg nu ikke hørt.
Men noget der nagede mig i rigtig lang tid efter
Det var kampen i Brøndby sidste sæson.
Hvor jeg har ham kraftigt mistænkt for bevidst
At spille dårligt.
Reply
Har indimellem talt med Hjuls, og han siger, han er skuffet, når han bliver degraderet, men der er ikke andet at gøre
end at tage skeen i den anden hånd og 'vise dem'! - om på A eller B holdet: "Jeg elsker jo at spille fodbold!"

(- forstår godt frustrationen - man træner og træner - og får 3 minutter over 2 kampe (tilsammen!))
Reply
(01-08-2026, 01:39 PM)Hannibal Wrote: Måske ikke nødvendig at starte en ny tråd op om det.
Men skidt nu med det.
Har læst et sted i dag på et ikke troværdigt sted at
Hjulsager et sted havde udtalt at han hellere ville være
Skiftet hjem til Brøndby,det har jeg nu ikke hørt.
Men noget der nagede mig i rigtig lang tid efter
Det var kampen i Brøndby sidste sæson.
Hvor jeg har ham kraftigt mistænkt for bevidst
At spille dårligt.

Ja det hørte jeg også, lige da han var skiftet til Vejle i et interview med ham. Jeg er ikke fan af hans mentalitet, synes han er for selvcentreret og egoistisk. Det tænkte jeg allerede, da jeg hørte aller første interview med ham i vejletrøjen. Det virker til, at han har et skrøbeligt ego. Han virker til, at se sig selv som en stor stjerne der fortjener en stor status (Han har spillet i Celta Vigo - ikke PSG). Hans ego er nok for stort til ligaen, så jeg er bestemt ikke overrasket over, hvis han ikke kan motivere sig til at spille Betinia LIGA. Han burde ændre sin dovne mentalitet og kæmpe for sin nuværende klub/arbejdsgiver ligesom fx Duelund, der har spillet mange år i AGF og FCM, men alligevel kæmper hårdt for VB og giver sit alt for sin nuværende arbejdsgiver/klub.
Reply
Jeg indrømmer det kan være jeg ser spøgelser.
Men få for mig har det gået for hjulsager i Vejle
Sådan her,starter ud med et rimeligt højt niveau
Men så er det ellers hurtigt nedadgående .
Nu ved jeg jo ikke hvilke relationer jer der snakker med
Ham har.
Men hvis jeg var sur og utilfreds med den klub jeg var i
Ville jeg da aldrig stå og indrømme det over for fans af den klub.
Men han må meget gerne modbevise min påstand.
Reply
Han havde et ganske højt niveau, da han kom til klubben. Det kan umuligt være væk på et år.
Hvis en spiller mangler motivation eller andet, er det netop noget, vi har mentaltræner Primdal til.
Det kan ikke passe, at en spiller med Hjuls kvaliteter mister gnisten så hurtigt.
Svært at sige, hvor hunden ligger begravet - men da også demotiverende ikke at få ét eneste minut i træningskampene.

"Jeg elsker jo at spille fodbold!" - hvis ikke Nørgaard kan motivere hér, må vi have Primdal på banen!
Reply
(01-08-2026, 03:01 PM)VB-stralis Wrote: Han havde et ganske højt niveau, da han kom til klubben. Det kan umuligt være væk på et år.
Hvis en spiller mangler motivation eller andet, er det netop noget, vi har mentaltræner Primdal til.
Det kan ikke passe, at en spiller med Hjuls kvaliteter mister gnisten så hurtigt.
Svært at sige, hvor hunden ligger begravet - men da også demotiverende ikke at få ét eneste minut i træningskampene.

"Jeg elsker jo at spille fodbold!" - hvis ikke Nørgaard kan motivere hér, må vi have Primdal på banen!

Meget enit VB-stralis især ikke når det er hans job og han får en høj løn for at holde sig motiveret og yde en tilstrækkelig indsats, hvilket jeg ikke synes han gør nu
Reply
Forstår ikke helt svaret, TJ. - Især ikke når det er hans job ... ? a hva?
Reply
Beklager hvis opslaget kunne være under anden fane, sad på telefonen og tænkte ikke over at finde en anden post.

Angående diskussionen om Hjulsagers mentalitet, synes jeg også man skal kigge på hans baggrund. Han har været igennem op- og nedture, er 31 og burde kunne håndtere sådan en situation som nu. Han er jo et "Brøndby produkt' der viste sit talent som ung, tog så til udlandet hvor det blev en blandet succes. Kommer til Vejle, ser frisk ud, men en skade i oktober og Prelec fyret. Ikke ligefrem ideelle betingelser for at bygge momentum.
Men for en spiller på 30, formoder jeg han har gjort brug af sine erfaringer og arbejdet mod en fast plads.

Den Brøndby-udtalelse er i øvrigt uheldig når man ikke spiller i klubben længere. Det behøver man ikke at råbe ud, når man repræsenterer Vejle. Men samtidig gør ham så ikke til en spiller der ikke kæmper for trøjen. Jeg stoler på at Nørgaard har styr på det. Han kender spillerne og vurderer dem på præstation. Hjulsager må kæmpe for holdet og trøjen som alle andre, det håber og tror jeg fuldt og fast på han gør, med den erfaring han har. Hvis modsat, håber jeg de yngre spillere ikke afspejler den holdning. En fyr som Hjulsager med erfaring og rutine er vigtig at have omkring. Jeg kunne godt tænke mig at se lidt mere til ham frem over, gerne i Odense på onsdag.

Modsat er det fedt at se en Camara der bare tager opgaven til sig!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)