Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noget er helt galt - efteråret 2026
Ser netop kampen RFC vs OB. To af de ringeste hold i rækken - efter FCF og os forstås. Skulle gerne ende uafgjort, hvilket det også ligner.
Især OB virker ringe. Og de er immervæk 'blot' 12 points foran os.
Reply
Spørgsmål: Kan nogen af jer kloge folk herinde give et eksempel på et hold i Superligaen, der har fået femten (læs: mange) nye spillere og ny spillestil oven i hatten, hvorefter det så har kørt i olie indenfor det første halve år?

Jeg kender ingen, men I er klogere end mig, så I må vide det.
Reply
(11-12-2025, 10:34 AM)Victor Wrote: Spørgsmål: Kan nogen af jer kloge folk herinde give et eksempel på et hold i Superligaen, der har fået femten (læs: mange) nye spillere og ny spillestil oven i hatten, hvorefter det så har kørt i olie indenfor det første halve år?

Jeg kender ingen, men I er klogere end mig, så I må vide det.

Vejle hentede 13 nye spillere i sommeren 2017, ny trænerstab, ny spillestil, vandt sæsonens første tre kampe, lå nr. 1 ved vinterpausen og indfriede sæsonmålet i sommeren 2018.
FCK hentede 10-11 nye spillere i sommeren 2024 - de endte med at vinde DM.
Reply
For Vejles vedkommende var det 1. division. Det er noget andet end Superligaen.

Så er der et eksempel fra Superligaen, nemlig kapitalstærke FCK. Et eksempel. Det er ikke mange og viser, hvor svært det er.

Der er derimod mange eksempler på opbygning, spiller for spiller, over flere år. Jeg tror, det er den vej, vi skal gå.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)