![]() |
|
Gustav Marcussen - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Spillere og trænere (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=16) +--- Thread: Gustav Marcussen (/showthread.php?tid=98) Pages:
1
2
|
Gustav Marcussen - SteenBiilmann - 05-08-2026 Er der noget jeg har overset, eller hvad er status på Marcussen? RE: Gustav Marcussen - pegro - 05-08-2026 (05-08-2026, 02:09 PM)SteenBiilmann Wrote: Er der noget jeg har overset, eller hvad er status på Marcussen?I følge Jesper Banke, så deltog h.an i træningen i går RE: Gustav Marcussen - Mads - 05-08-2026 (05-08-2026, 02:12 PM)pegro Wrote:(05-08-2026, 02:09 PM)SteenBiilmann Wrote: Er der noget jeg har overset, eller hvad er status på Marcussen?I følge Jesper Banke, så deltog h.an i træningen i går Og i startopstillingen til aftenens kamp. RE: Gustav Marcussen - Tobias Jacobsen - 18-08-2026 Hvordan kan det være alle taler om Gustav Marcussen som erstatning for GG, når han ser ud til at have spillet mere venstre kant end højre kant? Transfermarkt betegner ham også som "Left Wing". Jeg er med på at han er meget alsidig og har spillet mange forskellige positioner, men ville det ikke være bedst at bruge ham til venstre i stedet for som indskifter for Bach og finde en der primært er højre kant til at spille i stedet for GG? https://www.transfermarkt.com/gustav-marcussen/leistungsdaten/spieler/342393/saison/2025 RE: Gustav Marcussen - Victor - 18-08-2026 For mig er der ingen tvivl om, hvem der skal erstatte GG: Camara! Som kant er han mindre risikabel end som back. Han har ikke GG's skudben. Til gengæld laver han fantastiske driblinger og går til baglinjen og indover. Det er hans plads. RE: Gustav Marcussen - SteenBiilmann - 18-08-2026 Jeg mener også at Camara er den mest åbenlyse afløser for GG. God fart og sprudlende offensivt. Marcussen er jeg lidt mere i tvivl om - hvad har vi egentlig købt ham for - breddespiller? Har andre bedre viden om hans spidskompetencer? Véd vi hvad Hemmersam reelt har af tanker om hvordan vi skal bruge ham? Er han købt til bredden? Ved velkomsten til VB udtalte Hemmersam; " Som offensivspiller er han interessant, fordi han kan spille flere offensive positioner med gode visioner og en lethed, og så har han en god teknisk pakke, som gør ham til en mundfuld for sine modstandere. Opgaven både på kort sigt i Betinia Liga og på længere sigt kræver spillere, som kan gå ind og gøre en forskel fra første dag og styrke holdet, og sådan en spiller har vi peget på i Gustav. " ... og dét kan man så tolke på. Personligt tolker jeg det mest som at han er købt til bredden. RE: Gustav Marcussen - Mark Rosendahl - 18-08-2026 Kan man finde dén Marcussen frem, der lavede 16 mål og 4 assist for Fredericia i 1. division 2024/2025 - primært fra LW og lidt fra OM, virker han som en starter. Lige nu er han dog helt sikkert bag en brandvarm Bach, men forhåbentlig kan konkurrencen gøre ham skarp ? RE: Gustav Marcussen - Victor - 18-08-2026 Men han kan jo kun lave mål og assists, hvis han er på banen. Det er svært fra bænken. RE: Gustav Marcussen - Tobias Jacobsen - 18-08-2026 Ja Marcussen er helt klart bag Bach, men vi har også Nicolas Gammelgaard som spiller venstre kant og har også teknisk set brugt Hjulsager derovre. Et eller andet sted har vi flere til venstresiden lige nu, så måske vil det være fint at prøve med Marcussen på højre kant som udskifter for Camara. Jeg synes som Steen også Victor også, at Camara skal have chancen fra start, men Marcussen har helt klart vist meget potentiale i tidligere sæsoner som du påpeger Mark. Det kunne helt sikkert være fedt, at forløse ham i denne sæson. Han kunne evt. skiftes ind for Duelund på offensiv midt i stedet hvis Camara spiller en hel kamp? Camara er kun 19 og har vel mere energi end Duelund på 29? Ved dog ikke hvor gode afleveringer/stikninger Marcussen kan lave og hvor godt han dribler, da jeg tænker, det især er meget vigtigt på den position. Nogen der ved, hvor gode indlæg Marcussen laver, generelt? RE: Gustav Marcussen - VB-stralis - 18-08-2026 Ja, mini GG spiller vist på venstre kant - som også Bach og Tabatadze, begge vel foran ham. Mini stadig meget ung. Håber på, at Camara får chancen på højre, han gjorde det okay på hb, og især sprudlede han i fart op ad banen. Hurtig, teknisk. Han er som nævnt blot 19 somre, så der er vist en stor fremtid hér. Tror også, han foretrækkes frem for Marcussen. Læste netop Hemmersams skudsmål af Marcussen. Læser det, som er han en rigtig god all-round'er. Dvs 'lidt af det hele.' Er ikke altid en fordel, når holdet sættes. Men stor chance for at blive udtaget - til bænken/indhop forstås. PS. Prøv lige at se scoren: Fredericias lyder 8-2. VB's 12-8. Plejer man ikke at sige, at gode forsvar vinder mesterskaber (1. pladser)? Har været efter VB for at spille for henholdende, langsomt, defensivt. Vil dog nu - trods en 1. plads - opfordre VB til focus på defensiven. Hullet som en si! Især ved dødboldene skal der strammes op og uddelegeres opgaver! Så mange indkasserede mål er det 'glade' vanvid! |