VB Fanforum
VB - FC Fredericia (2-0) - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: VB - FC Fredericia (2-0) (/showthread.php?tid=80)

Pages: 1 2

VB - FC Fredericia (2-0) - colazero - 09-05-2026

Sidste hjemmekamp i denne freaksæson. Forventer ikke der kommer mange på stadion fra Vejle. Men jeg skal nok komme med mindre jeg er så heldig at jorden går under inden  Big Grin

De sidste to sæsoner har vi reddet os i denne runde. Vi var ikke særlig tæt på denne gang. Faktisk mener jeg vi nærmest rykkede ned sidst vi mødte Fredericia hjemme. Det var i første kamp i 2026 hvor de vandt 3-2. Jeg tror gassen gik af ballonen allerede der. 

Men jeg forventer selvfølgelig stadig spillerne finder motivation til kampen og vil slutte ordentlig af. Ærlig talt er det også pinligt at Christian Claus Nørgaard ikke har fået holdet til at vinde endnu, og han har oven i købet primært haft kampe mod de dårligste hold i rækken. Ikke at de nødvendigvis er nemme men kan man ikke vinde lidt bare der, hvornår kan man så egentlig? Og kan man kalde sig en toptræner inden det er sket? Han har også haft to kampe hvor vi har været i overtal i over en halvleg. Ok, lidt af æren blev reddet mod FCN - den skal han have. Vel hans svendestykke. Nej, jeg er ikke synderligt imponeret af VB under ham må jeg sige. Til hans forsvar var jeg heller ikke imponeret inden.

Nu har vi hele sæsonen hørt på hvor meget Fredericia hader os. Selv i kampe vi ikke har spillet mod dem har deres fantribune været spækket med trøjer hvor dette fremgår. I deres VIP loge er der eftersigende folk med emblemer med dette. Så hvorfor ikke takke for dette ved at hive dem med ned? Jeg er et lille nok menneske til trods alt at finde lidt glæde ved det. Men den fornøjelse får vi vel ikke engang. 

Det sagt så har jeg faktisk stor respekt for den sportslige del af Fredericia og det de har gjort. Den måde Michael Hansen har grebet sæsonen an på. De har faktisk gjort det godt og spillet godt. Selv i deres dårlige perioder. Det er få kampe af dem jeg har set med dem, og ellers hvad jeg har hørt hvor man har ment de var ringe.

Edit. ret skal være ret. Også pinligt jeg skrev trænerens fornavn forkert.

RE: VB - FC Fredericia - VB-stralis - 09-05-2026

100% enig hele vejen! I mine øjne rykkede vi også ud allerede i første hjemmekamp efter vinterferien (2-3 hjemme mod FCF)!
Smidt ud af rækken på roev & albuer!

Forventer ligeledes, at spillerne slutter ordentligt af på hjemmebanen. Det mindste vi kan forlange!
Pinligt at Claus Nørgaard ikke har vundet én eneste kamp i år. Mod rækkens ringeste. Ingen undskyldninger!
Ikke imponeret. Tværtimod! - Han har ikke formået at vende - endsige vinde én eneste kamp! Bekymrende!

Ligeledes heller ikke imponeret over FCF's fanskare. Latterlige. Ryger de ned, er de desuden væk igen.
Sportsligt har klubben gjort det flot. Over al forventning. Stor cadeau til administration, trænere, spillere for det.

MEN NU FORVENTER JEG ALTSÅ SEJR VIA AGGRESSIVITET, INTENSITET OG VILJE FRA VEJLE!

RE: VB - FC Fredericia - Victor - 09-05-2026

Jeg tror, vi taber i morgen, fordi Fredericia har langt mere at kæmpe for.

Jeg håber selvfølgelig på noget andet.

Det betyder meget, at vi får bare en lille, dum, lusket sejr før næste sæson...Det skal gerne ske nu.

RE: VB - FC Fredericia - SteenBiilmann - 09-05-2026

Enig mht Nørgaard. Han er elendig. Endnu en fejl-ansættelse i den lange række.

Mht i morgen, så forventer jeg ikke sejr. Jeg forventer at vi taber. Igen.

RE: VB - FC Fredericia - Tobias Jacobsen - 09-05-2026

Jeg forventer at vi kun giver spilletid til spillere, der er i klubben i næste sæson. Det er simpelthen på tide at tænke fremad og fokusere på dem, vi kan og skal bygge videre på. Jeg er ligeglad med pointene, men vil gerne se fokus fra staben ift. den langsigtede strategi, der hele tiden tales om. Relationerne på banen skal simpelthen blive bedre og så skal spillerne højne deres afleveringsprocenter.

RE: VB - FC Fredericia - VB-stralis - 10-05-2026

Helt uenig, Tobias Jacobsen. VB skal til enhver tid vise den bedste side af sig selv! Vinde alle kampe.

Chefredacteur emeritus Mogens G Madsen skriver i sin klumme bl.a: - "Jeg forstår ikke (slet ikke) hvis ikke VB i eftermiddag sønderbanker Fredericia.
Det er ved at være sidste chance for VB's træner, hvis han vil prøve at opleve en sejr med VB, i hvert fald i denne sæson.
Spillet er i perioder glimrende, mens holdet andre gange falder helt igennem. Det sker ikke i eftermiddag.
Det er sæsonens sidste hjemmekamp, og dermed den sidste hjemmekamp i Superligaen i et godt års tid.
- Mon ikke kampen om den lokale håneret vil motivere VB-holdet? - Ellers er der noget, jeg ikke forstår."

Meget enig. Eftersom VB i denne sæson har været stabile på i hvert fald ét parameter - ikke at hente én eneste sejr ude -
er eftermiddagens hjemmekamp mod lillebror Frede sæsonens sidste og eneste chance for at vise, hvem der er storebror.
Dette kræver, at vi stiller i stærkeste opstilling og yder det ypperste, vi formår.
På denne måde får vi i det mindste trukket lillebror med i faldet og undgår forhånelsen og den totale ydmygelse.
Desuden får vi bekræftet over for andre - og os selv - at VB ikke er en ren taberklub med taberkultur!

Det er aldrig for sent at vinde en kamp (og desuden sportsligt fair over for turneringen)!

RE: VB - FC Fredericia - colazero - 10-05-2026

Hvis han synes at spillet i periodevis er glimrende så stiller han ikke særlig store krav. Men jeg bebrejder ham ikke. En periode med sammenhængende afleveringer og gennemspil til noget der kunne ligne en chance - læs, det man som minimum kan forlange af et professionelt fodboldhold - KAN se glimrende ud sammenlignet med det vi ellers har set fra VB dette forår. Nej, stadig ikke imponeret og intet fortjener at blive klassificeret glimrende hos VB lige nu.

Men vi træner åbenbart godt hvis, ja - træneren - selv skal sige det. Så kan vi jo håbe de spiller det som en træningskamp i dag.

RE: VB - FC Fredericia - Mads - 10-05-2026

Er Faghir skadet igen?

RE: VB - FC Fredericia - VB-Koebenhavner - 10-05-2026

Fuldt fortjent sejr og en gennemgående god præstation mod rækkens nummer næstsidst, der helt tydeligt ikke kunne stå for presset.

Gitz rigtig lovende og Haahr viste højere klasse end at skulle rykke til 2.division.

Lad os håbe det giver noget selvtillid til holdet, som kan bringes med ned i Bettinialigaen-men resultatet i dag ændrer ikke ved, at der børe tilføjes klare forstærkninger til holdet, hvis vi skal retur med det samme.

Alene det faktum at Faghir IGEN skades gør, at han slet ikke bør anses for andet end en angriber, vi skal være glade for hvis bare kan spille en gang imellem!!

RE: VB - FC Fredericia - colazero - 10-05-2026

Udmærket præstation i dag mod et hold der ikke lignede et der kæmpede for sin Superligatilværelse. Fin præstation af Hjalte Gitz. Ham skal vi nok få fornøjelse af. Det gør vi ikke med Tobias Haahr men også en god kamp af ham. Det ene sikre indgreb efter det andet og i hvert fald én god rednng på et langskud. Ændrer ikke helhedsindtrykket for sæsonen, men en sejr er en sejr og det kan man altid bruge. Nogen gange dog mere end andre gange :-).