VB Fanforum
Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Spillere og trænere (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Thread: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner (/showthread.php?tid=34)

Pages: 1 2

Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - SteenBiilmann - 18-12-2025

Så blev det officielt. 

https://vejle-boldklub.dk/vejle-boldklub-ansaetter-claus-noergaard-som-ny-cheftraener-i-noerreskoven/?fbclid=IwY2xjawOw1KxleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeo7ITMwhy7uLv44hXjKL3FrQTYqJdUbLpWBbAuASiOsYQ1fIJG8tZqYWI_A0_aem_eTEO21-jfrTxOmQgOc6bEw

RE: Claus Nørgaard ny cheftræner i VB. - colazero - 18-12-2025

Har vist et andet sted givet udtryk for at jeg ville være lidt lunken ved ham. Så meget cheftrænererfaring har han heller ikke når man tænker på hvor længe han har været i gamet. Men nu blev det ham så selvfølgelig velkommen til. Håber han kan rykke holdet og klubben videre. Det er en ret vigtig ansættelse denne gang.

Vil også sige at når man henter til udefra, altså ikke fortsætte med Kielstrup, så synes jeg også risikoen for nedrykning er større, og mon ikke også det er noget der kalkuleres med i VB nu? Jeg tror vores chance for overlevelse havde været større med Kielstrup og en ny gang resultatfodbold uden tanke på hvordan og hvorledes.. Ikke sagt det ville give en redning bare sådan, men med en helt ny er det også med det lange lys på og det kan godt komme til at koste i foråret.

Under alle omstændigheder godt med en afklaring og det bliver spændende at følge til foråret.

RE: Claus Nørgaard ny cheftræner i VB. - VB-stralis - 18-12-2025

Som regel enig med dig, colazero - men ikke denne gang. CN har længe stået højt på min 'ønskesky',
han har været cheftræner i SjE, været tilknyttet landsholdet - og været tilknyttet VB som assistenttræner.
Med hans afgang for få år siden, blev spillet ringere, sejrene sjældnere. En meget seriøs træner.
Klubben kender ham, og han kender klubben. Ingen tvivl om, at også han har hjertet på rette sted!

Den 5. januar 2026 står Claus Nørgaard i spidsen, når VB vender retur til forårsforberedelserne.

Mikkel Hemmersam:
- Tidligere ansat i VB, som u-landstræner i DBU, og i Brentford FC som assistent for Thomas Frank i PL, med erfaring fra superligaen,
har Claus Nørgaard vist sig utrolig kompetent i kriterier, som VB's cheftræner skal kunne imødekomme.
Opgaven består i første omgang i at få kvaliteten i spillertruppen forløst optimalt i foråret.
- Dette er et ønskescenarie! Claus Nørgaard og Steffen Kielstrup har en tæt og stærk relation.
Claus Nørgaard havde bedre tilbud fra større adresser. Men VB er noget særligt, både for CN i forhold til
klubbens ambitioner og ejerskabet, og også på grund af det langsigtede perspektiv, Vejle Boldklub har ...

Nørgaard: Et drømmejob
- Cheftrænerposten i Vejle Boldklub er i bund og grund et drømmejob for mig. Jeg har en lang historik med Vejle Boldklub,
og klubben har været en vigtig del af min udvikling som fodboldmenneske. Nu har klubben gang i et spændende projekt.
Jeg er et sted i min trænerkarriere med min erfaring fra fodboldverdenen, hvor jeg er klar til opgaven som cheftræner.
- Jeg kommer med et nyt blik på spillertruppen men først og fremmest med en tydelighed.
Hvad vi skal, hvordan vi kommer derhen, og hvad den enkelte spillers opgave er som individ og som en del af et hold.
Er vi dygtige nok til at overleve i ligaen, er det, fordi vi har den kvalitet, som der kræves. Vi skal gøre alt for at vise, at vi har den.
- Jeg glæder mig til at møde ind, møde alle omkring 1.holdet og VB Akademiet, til at tage hul på det hårde arbejde, der venter alle.

RE: Claus Nørgaard ny cheftræner i VB. - Victor - 18-12-2025

For mig betyder det meget, at Kielstrup ønsker ham og CN kender klubben.

Han har stor erfaring fra ind- og udland og er særdeles vidende.

Ja, det gik ikke så godt for ham i Sjf i 18, men det behøver ikke at sige noget som helst. Det gik heller ikke godt i sin tid for Thomas Frank i Brøndby. Det går op og ned i fodbold. Jeg er positiv.

Velkommen til Claus Nørgaard.

RE: Claus Nørgaard ny cheftræner i VB. - vbfyn - 18-12-2025

De fine ord som ønskejob og ønsketræner fra Nørgaard og klubben kan vi ikke bruge til noget som helst. Det er høflige standardfraser som ved enhver anden ansættelse i fodboldens og sportens verden. Men jeg siger naturligvis velkommen til Nørgaard og tror på, det bliver et godt og lykkeligt ægteskab. Han kender klubben og Kielstrup, og ansættelsen er tidligt på plads.

RE: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - Victor - 19-12-2025

Dejligt, at den nye træner allerede er på plads ved træningsopstart den 5. januar.

Vi håber selvfølgelig på det bedste, men det vil være urimeligt at forlange, at han sikrer overlevelse. Uanset hvor kvalificeret Claus Nørgaard er, er det ikke garanti for noget som helst. Prelec var også kvalificeret. Meget skal falde i hak.

Når vi møder Fredericia i den første kamp, møder vi et hold, der er fasttømret gennem mange år med den samme træner. Claus har vi til den tid kun haft i en måned. Vi må se (som jeg plejer at skrive, når jeg ikke ellers ved, hvad jeg skal skrive).

RE: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - VB-stralis - 19-12-2025

Mikkel Hemmersam: "Vi har en kortsigtet opgave i at få den kvalitet, vi ved, der er i spillertruppen, forløst optimalt i foråret.
Vi har vi en langsigtet, velbeskrevet strategi, og Claus Nørgaard kommer med den tydelighed, som både spillere og projektet har brug for."

Desuden meddeler MH, at 'vi har snuppet Nørgaard for næsen af flere andre storklubber.' - Dén sang har vi hørt før (bl.a om N'Gbakoto).
Opgaven består i at få kvaliteten i spillertruppen forløst optimalt, udtaler MH. - Rigtigt, men afgjort ikke nok. Der skal bedre spillere til!

At visse i SjE ikke ser det store lys i CN, kan ikke bruges til noget. Var dernede i den lille klub i '18. Der er løbet uendeligt meget vand i åen siden ....

RE: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - Victor - 19-12-2025

"Den lille klub" ligger lige nu på en 4. plads. "Den store klub" lidt længere mod nord ligger lige nu på en 12 plads. Ydmyghed, tak!

Men at han ikke var et lys i Haderslev i 18, siger ikke noget. Nævn mig den træner, der kun har været succesfuld. Nå, Kent Nielsen...

RE: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - Mads - 19-12-2025

(19-12-2025, 10:47 AM)Victor Wrote: "Den lille klub" ligger lige nu på en 4. plads. "Den store klub" lidt længere mod nord ligger lige nu på en 12  plads. Ydmyghed, tak!

Men at han ikke var et lys i Haderslev i 18, siger ikke noget. Nævn mig den træner, der kun har været succesfuld. Nå, Kent Nielsen...

I Brøndby er de lidt uenige i din vurdering af Kent Nielsen som træner.

RE: Claus Nørgaard - vestjyden vender hjem som cheftræner - tcrlars - 19-12-2025

(19-12-2025, 01:59 PM)Mads Wrote:
(19-12-2025, 10:47 AM)Victor Wrote: "Den lille klub" ligger lige nu på en 4. plads. "Den store klub" lidt længere mod nord ligger lige nu på en 12  plads. Ydmyghed, tak!

I Brøndby er de lidt uenige i din vurdering af Kent Nielsen som træner.

Mon ikke det også gør sig gældende i Ådalen.