![]() |
|
VB - AB (2-2) - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: VB - AB (2-2) (/showthread.php?tid=91) |
RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 FLOT! - Hvis du synes, det kan bruges, så er alt jo godt i din verden. Glæd du dig over det. RE: VB - AB - vbfyn - 26-07-2026 Alle gældende kampe er betydende kampe. Basta. Bum. Du, Stralis, havde jo været den første til at råbe op, hvis vi ikke havde vundet de to sidste - for dig ikke betydende - kampe i sidste sæson. Sejren mod Fredericia fik da den betydning, at vi fik dem med ned i næstbedste række. Dét betød da meget for mig og en masse andre fans. RE: VB - AB - Jonathan Togo - 26-07-2026 Endnu en reflektion på balancen som jeg før har omtalt. Hetemi var god på bolden i fredags, det samme med Duelund til tider. De er dog begge ret langsomme og har virkeligt svært ved at følge med på omstillinger både offensivt og defensivt. Jeg synes Hetemi er den stærkeste af vores muligheder, da han han er bedst på bolden og spiller med mest vision, han skal dog sammensættes med en dygtig 8’er som kan dække et stort område og som også kan dominere i hovedspillet, hvis der spilles en høj bold fra bagkæden. Jeg tænker godt Duelund, Mike Vestergaard eller Gundelund kan spille den ene af de to andre positioner, i en 4-5-1, men jeg er som sagt ret overbevist om st vi skal have en 8’er som kan binde det hele sammen. Derudover skal bagkæden være hurtigere så vi ikke bliver fanget på omstillinger, når vi går i højt pres. RE: VB - AB - vbfyn - 26-07-2026 (26-07-2026, 05:04 PM)vbfyn Wrote: Alle gældende kampe er betydende kampe. Basta. Bum. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 Korrekt - alle kampe skal vindes. Men der er dog forskel på kampenes vigtighed. Vi vandt to, da alt in casu VB var afgjort. Men siden har vi dog heller ikke vundet. Pokalen røg vi hurtigt ud af. Inden nytåret 2026. Men det allervigtigste er nu'et: I sæsonpremiere lavede vi en da capo af de fire træningskampe. Måske I er nogle få, der synes, det ser fortrøstningsfuldt ud. Men de fleste andre & jeg har svært ved at se lyset hér & nu. RE: VB - AB - McLovin - 26-07-2026 (26-07-2026, 06:31 PM)VB-stralis Wrote: Korrekt - alle kampe skal vindes. Men der er dog forskel på kampenes vigtighed. Vi vandt to, da alt in casu VB var afgjort. Synes det er helt fair at være kritisk. Det synes jeg da også der er god grund til. Men vi er ikke blevet lovet at det ville køre på skinner fra start. Tværtimod blev det af Hemmersam kommunikeret meget tydeligt i meget lang tid, at det her var det lange sigte og et langt træk. Men det mindste man kan ulejlige sig med, er da at forholde sig til sandheden. Og sandheden er at Vejle har vundet 2 af de sidste 3 kampe med point på spil. Det er ét år siden at rejsen startede. Der er fremgang i spillet. Vi er rykket en række ned. Resultaterne skal nok komme. RE: VB - AB - Jonathan Togo - 26-07-2026 (26-07-2026, 06:31 PM)VB-stralis Wrote: Korrekt - alle kampe skal vindes. Men der er dog forskel på kampenes vigtighed. Vi vandt to, da alt in casu VB var afgjort. “Sandheden” er vel som man vælger at se den, man kan dog underbygge den med forskellige fakta, hvilket underbygger ens betragtninger. En anden udlægning kunne være at vi leverede en håbløs dårlig sæson i superligaen hvor vi aldrig var tæt på overlevelse og at CN aldrig lykkedes med at overraske eller ændre nogle kampe som lå på vippen. Hemmersam, har, som jeg før har beskrevet, leveret et utal af fejlkøb, hvilket jeg jeg til dels kan acceptere, det problematiske ligger dog i at han ikke formår at rydde op i fejlene så truppen har den sammensætning som vores spillestil kræver. Vi vil eksempelvis gerne spille boldbesiddende fodbold med højt pres, men pt. har vi en bagkæde og 6’er uden skyggen af fart. Pt. tror jeg at vi ville kunne få langt flere point med den trup vi har med “Kielstrup spillestil”, hvilket vil sige mindre risiko, hvor bolde sparkes op i banen og så kæmpes der der fra, men Hemmersams målsætning har jo været at skabe en trup hvor vi kan dominere midtbanen og spille bolden op nede fra, det tror jeg desværre vi får meget svært ved at lykkes med, med de nuværende spillere. Set ud fra tidligere udtalelser så tror jeg heller ikke på at CN er tilfreds med truppen. Igen, jeg håber vi lykkes med planen, men pt. er vi langt fra målet og vi er i mine øjne ikke nået langt nok i mens Hemmersam har haft nøglerne. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 Enig i at vi leverede en ualmindeligt ringe sæson 25-26. Enig i at truppen er helt forkert sammensat. Enig i at CN aldrig evnede at overraske eller ændre et ringe kampforløb. Meget enig i at MH ikke får hentet de spillere, som spillestilen åbenbart kræver. Har adskillige gange kritiseret den stil, hvor vi langsomt og (u) sikkert skal nørkle os frem ad banen. Vi mangler kvalitet på 3 af 4 pladser i forsvaret. Mangler en styrmand på midten. Mangler en 9'er. fremme. Det svære er, at fejlen nok ligger både ved MH og CN! Og fyringer kommer nok ikke foreløbig på tale: Fyres CN, peger pilen jo tilbage på Hemmersam og Tønder, som ansatte ham. Og ikke gav ham nok 'brikker' at flytte med. - Kan slet ikke se os ud af det hér! Men det ser ikke lyst ud! Mange gange når man ser lys for enden af tunnelsen, er det sørme et modkørende tog!!! RE: VB - AB - McLovin - 26-07-2026 (26-07-2026, 10:11 PM)VB-stralis Wrote: Enig i at vi leverede en ualmindeligt ringe sæson 25-26. Enig i at truppen er helt forkert sammensat. Når ikke engang sejre er nok. 7 point ud af 9 i de sidste 3 point-gældende kampe. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 Jo, det er meget flot. Vær du glad over det! |