![]() |
|
VB - AB (2-2) - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: VB - AB (2-2) (/showthread.php?tid=91) |
RE: VB - AB - Kurt - 26-07-2026 Jeg ved godt spillet og resultatet i fredags ikke var i top, men lad os nu se. I sæson 2019-2020 - corona sæsonen - indledte vi med en 2-2 på Amager og derefter et 2-4 nederlag til Nykøbing F. Alligevel rykkede vi op. Jeg tror truppen skal "sætte sig" - men forstærkninger vil være ganske velkommen. Men lad nu være med at male fanden på væggen. Vi kunne have tabt i fredags, hvilket ville have været dybt uretfærdigt. I slutminutterne havde vi adskillige muligheder for at afslutte, men undlod. Nå vi får trimmet truppen med mere aggresivitet, er jeg sikker på der kommer resultater. RE: VB - AB - VBerdebedste - 26-07-2026 Det er svært at være optimist efter den kamp. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 (26-07-2026, 08:05 AM)Kurt Wrote: Jeg ved godt spillet og resultatet i fredags ikke var i top, men lad os nu se. I sæson 2019-2020 - corona sæsonen - indledte vi med en 2-2 på Amager og derefter et 2-4 nederlag til Nykøbing F. Alligevel rykkede vi op. Jeg tror truppen skal "sætte sig" - men forstærkninger vil være ganske velkommen. Men lad nu være med at male fanden på væggen. Vi kunne have tabt i fredags, hvilket ville have været dybt uretfærdigt. I slutminutterne havde vi adskillige muligheder for at afslutte, men undlod. Nå vi får trimmet truppen med mere aggresivitet, er jeg sikker på der kommer resultater. Jeg magter bare ikke længere dén udenomssnak! Da vi spillede uafgjort, uafgjort, uafgjort og uafgjort i træningskampene, forlød det: Bare vent til turneringen starter! Hvorefter vi sørme spillede uafgjort (endda efter præcis samme skabelon)! Truppen er den samme som i foråret - trimmet og forstærket (ellers havde vi vel ikke hentet Larsen og Marcussen). Den skal ikke 'sætte sig' - tværtimod, den skal komme brølende, stormende, aggressivt ud - fra første fløjt! Hvis der menes: 'De skal jo lige lære hinanden at kende' - undskyld mig - dårlig undskyldning - efter en hel sæson i Suppen! Kun Lasse Nielsen spillede godkendt i forsvaret. Midtbanen mangler en leder. Angrebet mangler en angriber (mindst)! Ejerskabet -> Hemmersam -> Nørgaard -> spillerne - alle skal steppe op! - Turneringen ER i gang! - Ellers ender vi som Komiske Ali! RE: VB - AB - colazero - 26-07-2026 Jeg synes spillerne overordnet set er gode nok. I hvert fald til 1. division. Som skrevet tidligere truppen kan sagtens tåle lidt tilgang her og der, det er ikke det, men den nuværende trup ER til mere end det vi så i fredags. Jeg er slet ikke i tvivl. Men vi spiller alt for langsomt. Meget lidt direkte. For meget boldtrilleri på tværs og bagud. Vores bedste periode var da AB fik udlignet til 2-2 og spillerne nærmest tænkte "fuck det bare udover stepperne". Wahid der lige pludselig sætter sig igennem og kommer til en fin afslutning. Den slags. Der kom noget energi og power i det. Og i begyndelsen så det også ok ud men det har vi også set så mange gange. "Så går vi ud og dit og dat" - det fungerer i de første 20 minutter, så har modstanderen læst det og der er ikke nogen plan derfra. Vi har bolden på modstanderens banehalvdel. Der er to muligheder - fortsætte mod deres mål eller spille den tilbage over midterlinien og "bygge op". Langsomt og uden problemer for modstanderen af dæmme op for. Når vi engang imellem kom op i tempo var det også tydeligt at AB var på en lavere hylde end dem vi har spillet mod de seneste sæsoner. Vi BURDE være dem der sætter os på modstanderen og siger "det er os der bestemmer. Os som sætter tempoet". Specielt på hjemmebane foran ganske fine 4000 tilskuere. I stedet faldt vi ned på deres niveau. Næste gang er der måske 1000 eller sådan noget i Køge. Måske det er den klassiske VB at de der spiller mere frigjort. Vil ikke være første gang VB ikke kan præstere på hjemmebane. Nå, pointen med det hele er bare igen at det peger mod træneren. Desværre. Håber han modbeviser mig. Jeg ønsker ikke andet end at de lykkes. Også Claus Nørgaard. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 Ikke i tvivl om, at vi har en godkendt trup til 1. division. Men game-planen var (er?), at vi skal op i første hug. Ellers meget enig i, at spillet er for omstændeligt - bygges for langsomt op bagfra - og lidt til siden og bagud - at tempoet er for sløvt. - Vi sætter os selv under pres, med kæmperisiko til følge. Resultaterne udebliver, og det sætter sig som manglende selvtillid i spillerne. Pilen peger, som du skriver, i høj grad på træner Nørgaard. Ked af at skrive det, var selv én af dem, der pegede på ham efter Prelec. Måske er det taktikken, der er forkert. Måske taktikken, spillerne ikke forstår. - Men manglende succes er selvforstærkende! Ikke vundet én eneste betydende kamp i 2026. Siger jo alt! RE: VB - AB - VB-Koebenhavner - 26-07-2026 (26-07-2026, 07:30 AM)VB-stralis Wrote:Kan i den grad ikke være mere enig!Jonathan Togo wrote: Det er virkeligt Hemmersams store eksamen dette vindue. Han hentede i sidste vindue følgende spillere - nu skal han vise, at han kan justere, så det giver mening ift. oprykning samt stabil tilbagevending til Superligaen Wrote:Hjulsager Sørensen Nielsen Pitu Faghir Camara Bismark Gundelund Lund Enggaard Bach Duelund RE: VB - AB - SteenBiilmann - 26-07-2026 Helt enig med colazeros beskrivelse af det omstændelige spil. Det er boldmassage. Vi mangler nogle stikninger i dybden, samt nogle løb i samme retning. Men hvem skal udføre det? RE: VB - AB - McLovin - 26-07-2026 (26-07-2026, 12:13 PM)VB-stralis Wrote: Ikke i tvivl om, at vi har en godkendt trup til 1. division. Men game-planen var (er?), at vi skal op i første hug. Hvad tæller du som betydende kampe? For mig er det Superliga, 1. Division og pokal. Altså turneringskampe. Mig bekendt vandt de, de sidste to i sidste sæson? Jeg har endda lige tjekket. Den er sku god nok! Men du drejer det jo nok bare over til at det bliver endnu et spørgsmål om tolkninger og gradbøjninger. Ligesom sidst. RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026 De to sidste? Da var alt afgjort! Camouflage ... Jeg skrev 'betydende' - kan googles! (og ja, vi vandt i pokalen over Skanderborg, Serie 6. Men det var sidste år). RE: VB - AB - McLovin - 26-07-2026 (26-07-2026, 03:13 PM)VB-stralis Wrote: De to sidste? Da var alt afgjort! Camouflage ... Jeg skrev 'betydende' - kan googles! Du er et fantastisk menneske. Det kan jeg mærke! Men var der point på spil? Ja. Det var der. Faktum er at Claus Nørgaards VB hold har fået 7 ud af de sidste 9 point, der har været at spille om. |