VB Fanforum
VB - AB (2-2) - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: VB - AB (2-2) (/showthread.php?tid=91)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

RE: VB - AB - Suppen - 25-07-2026

Jeg synes faktisk jeg godt kunne se en vilje og se hvad det er de træner og gerne vil. Masser af hurtigt småspil i trekanter til at åbne op. Fint småspil mellem kæderne og så indlæg, dødbolde og cutbacks. Særligt i de første 10 minutter og og derefter lidt mere sporadisk. Og det er selvfølgelig alt for lidt. Scoringen imod gjorde os usikre og vores selvtillid var væk. 

Vi mangler noget spilleglæde og at spillet bliver sat fri. Det har manglet igennem de sidste 3-4 trænere. Så det kan ikke være pga CN. Jeg synes de fleste af vores store defensive fejl som koster mål gang på gang både i suppen, træningskampe og nu i divisionen er at vi insisterer på at spille bolden ud defensivt, hvor vi mister den næsten hver gang. Dette koster ikke kun mål imod, men også en usikkerhed som spreder sig. Hvis vi absolut insistere på dette, så er vores trup forkert sammensat. Vi har absolut ingen forsvarsspillere udover Christian Sørensen, som måske har teknik og overblik til dette. Ja faktisk mangler vi generelt forsvarsspillere. 

Truppen mangler i det hele taget balance - balance i forhold til sammensætningen af antallet af spillere fra de forskellige kæder og så sandeligt i forhold til deres kvalifikationer til den måde vi gerne vil spille på. Men der mangler også balance i forhold til spilleglæde og ansvar (ingen af vores midtbanespillere tager ansvar for det offensive). Der skal ryddes op og hentes nyt. Selvfølgelig ikke et helt hold da der også er meget godt at bygge på, men vi mangler 2 forsvarsspillere, der skal ryddes ud i midtbanespillerne og så skal vi have hentet mindst en angriber mere som er i form og ved hvor målet står. Og så synes jeg CN bør bruge spillere som Bismark noget mere. Måske han har nogle mangler i forhold til taktik osv, men han bidrager med noget fart, glæde og energi hvilket smitter

RE: VB - AB - McLovin - 25-07-2026

Gundelund står og snorksover ved 2-2 målet. ZzzzZz

Det ville være det nemmeste i verden at angribe bolden i den situation.

Derudover var Faghir en kæmpe positiv oplevelse. Kæft han er klasse. Hvis han dog bare kan holde sig skadesfri.

RE: VB - AB - Victor - 25-07-2026

Enig i, at Faghir var en kæmpe positiv oplevelse i syv sekunder + en god aflevering. Men er det nok?

RE: VB - AB - Aarhus - 25-07-2026

Er der nogen der ved hvorfor Hjulsager ikke var med i går?

RE: VB - AB - Jonathan Togo - 25-07-2026

Jeg sad og fulgte lidt med i FCF kampen i dag, på trods af at de allerede har haft nogle udskiftninger på holdet, så gik de til kampen med krum hals og dominerede HB Køge fra start til slut med en dejlig opportunistisk tilgang. Det er som om at de bare bliver ved med at trykke på selvom de er foran.

Jeg håber virkeligt at vi har prøvet at skrive med en spiller som Frederik Rieper, han imponerer mig næsten hver gang. Det er virkeligt Hemmersams store eksamen dette vindue. Han hentede i sidste vindue følgende spillere, det er nu han skal vise at han kan justere truppen, så den giver mening ift. oprykning samt en stabil tilbagevending til Superligaen.
Hjulsager
Christian Sørensen
Lasse Nielsen
Pitu
Faghir
Camara
Bismark
Gundelund
Valdemar Lund
Enggaard
Bach
Duelund

Jeg er pt. ikke særligt imponeret over hans evne til at ramme de rigtige spillere, denne betragtning skal gerne ændre sig mærkbart over den kommende tid. Vi gav ham en unik chance for halvandet år siden hvor vi stort set gav ham nøglerne, det er rimeligt nok at ting tager tid, men efter 1,5 år så skal tingene til at materialisere sig. Pt. Tror jeg vi skal have byttet 3-4 spillere ud af starteren, alternativt skal vi have en anden træner som ser fodbold på en anden måde. Lige gyldigt hvad så hænger begge ting på Hemmersam og Tønder, som fandt manden til vores nye projekt.

RE: VB - AB - McLovin - 25-07-2026

(25-07-2026, 09:49 PM)Jonathan Togo Wrote: Jeg sad og fulgte lidt med i FCF kampen i dag, på trods af at de allerede har haft nogle udskiftninger på holdet, så gik de til kampen med krum hals og dominerede HB Køge fra start til slut med en dejlig opportunistisk tilgang. Det er som om at de bare bliver ved med at trykke på selvom de er foran.

Jeg håber virkeligt at vi har prøvet at skrive med en spiller som Frederik Rieper, han imponerer mig næsten hver gang. Det er virkeligt Hemmersams store eksamen dette vindue. Han hentede i sidste vindue følgende spillere, det er nu han skal vise at han kan justere truppen, så den giver mening ift. oprykning samt en stabil tilbagevending til Superligaen.
Hjulsager
Christian Sørensen
Lasse Nielsen
Pitu
Faghir
Camara
Bismark
Gundelund
Valdemar Lund
Enggaard
Bach
Duelund

Jeg er pt. ikke særligt imponeret over hans evne til at ramme de rigtige spillere, denne betragtning skal gerne ændre sig mærkbart over den kommende tid. Vi gav ham en unik chance for halvandet år siden hvor vi stort set gav ham nøglerne, det er rimeligt nok at ting tager tid, men efter 1,5 år så skal tingene til at materialisere sig. Pt. Tror jeg vi skal have byttet 3-4 spillere ud af starteren, alternativt skal vi have en anden træner som ser fodbold på en anden måde. Lige gyldigt hvad så hænger begge ting på Hemmersam og Tønder, som fandt manden til vores nye projekt.

Fredericia spiller som Fredericia har spillet de sidste mange sæsoner.

Vejle er på vej hen hvor de gerne vil spille fremadrettet. Det er et år siden at der blev lavet en kæmpe udskiftning i truppen. Ting tager tid. Du giver det åbenbart præcist 1,5 år. Lad os se til vinter, når der så er gået 1,5 år. Mon ikke tingene er faldet på plads til den tid.

RE: VB - AB - Jonathan Togo - 25-07-2026

(25-07-2026, 10:04 PM)McLovin Wrote:
(25-07-2026, 09:49 PM)Jonathan Togo Wrote: Jeg sad og fulgte lidt med i FCF kampen i dag, på trods af at de allerede har haft nogle udskiftninger på holdet, så gik de til kampen med krum hals og dominerede HB Køge fra start til slut med en dejlig opportunistisk tilgang. Det er som om at de bare bliver ved med at trykke på selvom de er foran.

Hjulsager
Christian Sørensen
Lasse Nielsen
Pitu
Faghir
Camara
Bismark
Gundelund
Valdemar Lund
Enggaard
Bach
Duelund

Vejle er på vej hen hvor de gerne vil spille fremadrettet. Det er et år siden at der blev lavet en kæmpe udskiftning i truppen. Ting tager tid. Du giver det åbenbart præcist 1,5 år. Lad os se til vinter, når der så er gået 1,5 år. Mon ikke tingene er faldet på plads til den tid.

i går spillede vi med stort set den samme trup som i Superligaen, men i mod en oprykker fra 2. Division. Et projekt tager tid, men som Lars Arne Møller også skriver andet steds, så skal vi se resultater inden for de næste 3-4 kampe, hvis ikke så må CN, Hemmersam osv., begynde at stå for skud. Vi har haft et hav af træningskampe i Superligaen i foråret, uden nogen reel betydning, hvis CN ikke kan få det til at spille med markant dårligere modstand, så er det enten ham eller truppen den er gal med. Fint med kontinuitet, men det giver kun mening hvis kontinuiteten bygger på et sæt rigtige beslutninger. Ind til videre har jeg set et utal af fejlskud fra Hemmersams side og her nævnte jeg ikke en gang Prelec i den ovenstående liste. Noget af usikkerheden i går stammer helt sikkert fra det ufatteligt skuffende forår i Superligaen, som sjældent er det lignede.

RE: VB - AB - McLovin - 26-07-2026

(25-07-2026, 10:42 PM)Jonathan Togo Wrote:
(25-07-2026, 10:04 PM)McLovin Wrote:

Hjulsager
Christian Sørensen
Lasse Nielsen
Pitu
Faghir
Camara
Bismark
Gundelund
Valdemar Lund
Enggaard
Bach
Duelund

i går spillede vi med stort set den samme trup som i Superligaen, men i mod en oprykker fra 2. Division. Et projekt tager tid, men som Lars Arne Møller også skriver andet steds, så skal vi se resultater inden for de næste 3-4 kampe, hvis ikke så må CN, Hemmersam osv., begynde at stå for skud. Vi har haft et hav af træningskampe i Superligaen i foråret, uden nogen reel betydning, hvis CN ikke kan få det til at spille med markant dårligere modstand, så er det enten ham eller truppen den er gal med. Fint med kontinuitet, men det giver kun mening hvis kontinuiteten bygger på et sæt rigtige beslutninger. Ind til videre har jeg set et utal af fejlskud fra Hemmersams side og her nævnte jeg ikke en gang Prelec i den ovenstående liste. Noget af usikkerheden i går stammer helt sikkert fra det ufatteligt skuffende forår i Superligaen, som sjældent er det lignede.

Så du vil ikke vente 1,5 år alligevel? Du gasser op, som om de kører i tomgang. Og nej. Det lyder ikke skide fedt at få 1 point hjemme mod en oprykker. Men mon dog at AB bliver en del af bundkampen.

Nu dør eksemplet med Silkeborg måske snart. Men den har sku holdt i et par år efterhånden.
Silkeborg var rykkede op med Michael Hansen engang. Han blev alligevel erstattet af Kent Nielsen. Det gik af helvedes til i den sæson. Men de havde sat en retning. Og de rykkede ud med et brag.

Resten af historien kender vi. Men man skal også bare lige huske på det der gik forud, og som var forudsætningen for hvor de har stået de seneste sæsoner.

Hold du nu lige fast i de 1,5 år. Mon ikke det hele ser bedre ud i løbet af de næste måneder.

RE: VB - AB - Jonathan Togo - 26-07-2026

Hemmersam kom til i marts 2025, når vi kommer til udgangen af August må der være gået halvandet år og han har dermed kørt tre transfervinduer.

Silkeborg/Kent Nielsen er en fremragende historie, men du husker den forkert, for da sæsonen er slut i superligaen og de er rykket ned, der har de allerede implementeret den nye stil og er fuldt konkurrencedygtige mod de andre Superliga hold i de sidste kampe.

Jeg håber det lykkes for Hemmersam og CN, jeg siger dog samtidig at der er blevet begået et væld af trsnsfermæssige fejlskud, derudover har CN fået meget lidt ud af materialet i foråret, vi er dårlige til at styre og lukke kampe, vi har haft svært ved at kreere chancer og det defensive spil halter kraftigt. Jeg håber vi hurtigt kommer i gang, men som jeg flere gange har nævnt, så synes jeg der er store huller i truppen som vi nu i tredje vindue forsøger at løse og derudover så synes jeg ikke CN er god nok til at finde løsninger med det vi har.

RE: VB - AB - VB-stralis - 26-07-2026

Jonathan Togo wrote: Det er virkeligt Hemmersams store eksamen dette vindue. Han hentede i sidste vindue følgende spillere - nu skal han vise, at han kan justere, så det giver mening ift. oprykning samt stabil tilbagevending til Superligaen Wrote:Hjulsager Sørensen Nielsen Pitu Faghir Camara Bismark Gundelund  Lund Enggaard Bach Duelund

- pt. ikke særligt imponeret over hans evne til at ramme de rigtige, dette skal gerne ændre sig mærkbart over den kommende tid. Vi gav ham unik chance for halvandet år siden, hvor vi stort set gav ham nøglerne - rimeligt nok, ting tager tid, men efter 1,5 år skal tingene til at materialisere sig.
- pt. tror jeg, vi skal have byttet 3-4 spillere ud af starteren, alternativt en anden træner. som ser fodbold på en anden måde. Begge ting hænger på Hemmersam og Tønder

Det er sørme svært, det her. Undertegnede var for et år siden imponeret over de mange navne, Hemmersam fik hentet, men det viste sig jo,
at kvaliteten ikke var der. Kæmpeskuffelse, at man ikke gjorde forsøget på at rette op i vinter.
Men hvem véd - måske var det ejerne, der ikke ville give ham chancen - nu måtte det briste eller bære.
Hemmersam stod i hvert fald og hældte vand ud af ørerne: "vi træner godt - vi scorer mange mål til træning - nu er vi sammenspillede" - etc.
Vi var en gammel hat.

Tilsyneladende fortsætter vi ad samme spor. Vekic skiftet ud med Larsen, Marcussen hentet i Fredericia. Det er alt.
Dét hold, der blev kylet ud af ligaen med alletiders ringeste pointshøst, skal nu lege oprykningsfavorit.
Muligvis er det Hemmersams naivitet, muligvis er det ejernes. Hvis ejerne forlanger, at Hemmersam bare skal stå og bortforklare,
er manden så sandelig på en uriaspost!

Mange skyder på Claus Nørgaard. Jeg selv inclusive. Ligegyldigt hvad, er det, vi viser på banen, bare ikke godt nok.
Der er noget rivende galt, når vi med en superligatrup (trods alt) på hjemmebane ikke kan besejre en oprykker fra 2. div.
Ingen udvikling i spillet. Ingen ændringer i taktikken undervejs i kampene. Spillerne forekommer skræmte. Uden spilleglæde.
Uden selvtillid. Dette ligner en da capo: Ivan Prelec æraen om igen. 
Vi har ikke vundet én eneste betydningsfuld kamp i 2026. - Samtlige træningskampe er endt uafgjort. Fortsatte mod AB.
Vi fortsætter med at forære mål væk på samlebånd. Intet lært. 

AaB, som var spået en bundplacering, slog netop Hillerød, som spillede bedre end os i træningskampen.
Vendsyssel, som var spået en bundplacering, fik som vi uafgjort i Hvidovre.
Esbjerg fik hjemme uafgjort mod Kolding, samme som mod os. (Kolding bliver også en hurdle!)
Fredericia bankede i går HB Køge, som spås en svær sæson. Kan vi ikke gøre dem kunsten efter på fredag, ser det alvorligt ud!

Ganske vist ikke de letteste betingelser, men nu går den ikke længere, Granberg (læs: Nørgaard):

DER SKAL ET RESULTAT PÅ BORDET FREDAG! DER SKAL VISES OVERBEVISENDE SPIL! EFTERFULGT AF SEJR HJEMME vs HILLERØD.
Der skal en vinderkultur til nu (mod Køge, Hillerød, Kolding, Esbjerg, Aarhus). Ellers må vi lave 'en Prelec' - omend smerteligt!

Nok bedre at investere i forstærkninger end i at have 10 trænereksperter stående omkring banen!