VB Fanforum
Sæson 2026/2027 - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Generelt (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Sæson 2026/2027 (/showthread.php?tid=58)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

RE: Sæson 2026/2027 - pegro - 18-04-2026

(03-03-2026, 03:48 PM)Svampe Wrote: Lad os være realistiske og indse, at den hedder 1. div næste sæson. Jeg gætter på, at følgende er fortid efter denne sæson:

Vekic (alt for god til 1. div), Hjulsager (er også for god til 1. div når han ikke er skadet. Hæver sikkert også en høj løn. tænker OB kunne være oplagt), GG (kan indbringe en ikke ubetydelig transfersum), Enggård (leje), Haahr (er allerede på plads i Middelfart), Van Bruggen (kontraktudløb), Pitu (kontraktudløb), Bach (for god til 1. div og kan samtidig indbringe en fin transfer), AK (kontraktudløb). Hvis det holder nogenlunde holder stik, vil det give følgende trup på ca. 23 spillere:

Målmand: ??? (Nicolai Larsen kunne være oplagt) + Knudsen (antager at vi kan forlænge med ham som 2. målmand - kender dog ikke niveauet på ham).
H. Back: Gundelund, Flø, Max Jensen
Centerforsvar: Lasse Nielsen, Velkov, Latzabitze (antager vi køber ham), Lund (antager vi køber ham), Klaster
V. Back: Christian Sørensen, Tabatatdze
Central midt: Hetemi, Gundelund, Max Jensen, Vestergaard, Duelund, Bisse, Ravn, Bismarck
Wings: Duelund, Bismarck, Amon, Camara, Amoo
Angriber: Faghir, Duin, Camara, Bismarck

Hvis vi fortsætter 3-5-2 opstillingen kunne en startopstilling hedde:
???
Gundelund, Velkov, Lund
Flø, Vestergaard, Hetemi, Duelund, Tabatadze
Faghir/Duin/Camara/Bismarck

En 4-3-3 kunne hedde:
???
Flø, Velkov, Lund, Tabatadze
Vestergaard, Hetemi, Duelund
Amon, Bismarck (Faghir/Duin hvis ikke de er skadede), Camara

Jeg synes faktisk slet ikke det er et helt dumt hold til at konkurrere i 1. div, og synes egentlig også vi har en ok bredde på de fleste positioner. Der skal selvfølgelig findes en habil målmand, og jeg synes Nicolai Larsen er helt oplagt her - han er trods alt "kun" 35 år, så der burde stadig være nogle gode år i ham, indtil vi forhåbentlig har nogle fra ungdommen, der kan presse sig på. Alt efter formation og udviklingen hos Amoo, Bismarck og Camara, kan der måske også være behov for en yderligere angriber, da Duin og Faghir jo desværre er usikre kort. Truppen kan selvfølgelig også suppleres med andre af de unge som Subasic, unge GG, Astrup mm. Mon ikke også der kommer yderligere en eller to unge afrikanere.

(18-04-2026, 08:47 AM)Victor Wrote: Ang. forsvaret, tror jeg ikke, vi mister Velkov, fordi han er rød.

Vi mister med sikkerhed Vekic, fordi han ikke kan opretholde sin landsholdsplads en række nede. Også Enggaard, selvfølgelig. Måske sælger de GG og Flø, fordi de har været gode.

Beholder gerne van Brüggen, fordi han var god sidste år. Tænker også, at han og Lundrim vel snart må være igang på græs igen efter deres alvorlige skader? Der er snart gået et år.

Ang. Hjulsager ved  jeg ikke, om han har lyst til at blive her. Der kan også være nogen, vi synes er for dårlige (Lund?)

Jeg kan anbefale alle at læse Jesper Bankes bud, hvem der stopper og hvorfor. Jeg synes at den er spot on.

RE: Sæson 2026/2027 - Allan Simonsen - 19-04-2026

(18-04-2026, 05:05 PM)pegro Wrote:
(03-03-2026, 03:48 PM)Svampe Wrote: Lad os være realistiske og indse, at den hedder 1. div næste sæson. Jeg gætter på, at følgende er fortid efter denne sæson:

Vekic (alt for god til 1. div), Hjulsager (er også for god til 1. div når han ikke er skadet. Hæver sikkert også en høj løn. tænker OB kunne være oplagt), GG (kan indbringe en ikke ubetydelig transfersum), Enggård (leje), Haahr (er allerede på plads i Middelfart), Van Bruggen (kontraktudløb), Pitu (kontraktudløb), Bach (for god til 1. div og kan samtidig indbringe en fin transfer), AK (kontraktudløb). Hvis det holder nogenlunde holder stik, vil det give følgende trup på ca. 23 spillere:

Målmand: ??? (Nicolai Larsen kunne være oplagt) + Knudsen (antager at vi kan forlænge med ham som 2. målmand - kender dog ikke niveauet på ham).
Centerforsvar: Lasse Nielsen, Velkov, Latzabitze (antager vi køber ham), Lund (antager vi køber ham), Klaster
Central midt: Hetemi, Gundelund, Max Jensen, Vestergaard, Duelund, Bisse, Ravn, Bismarck

???
Gundelund, Velkov, Lund

En 4-3-3 kunne hedde:
???

Jeg synes faktisk slet ikke det er et helt dumt hold til at konkurrere i 1. div, og synes egentlig også vi har en ok bredde på de fleste positioner. Der skal selvfølgelig findes en habil målmand, og jeg synes Nicolai Larsen er helt oplagt her - han er trods alt "kun" 35 år, så der burde stadig være nogle gode år i ham, indtil vi forhåbentlig har nogle fra ungdommen, der kan presse sig på. Alt efter formation og udviklingen hos Amoo, Bismarck og Camara, kan der måske også være behov for en yderligere angriber, da Duin og Faghir jo desværre er usikre kort. Truppen kan selvfølgelig også suppleres med andre af de unge som Subasic, unge GG, Astrup mm. Mon ikke også der kommer yderligere en eller to unge afrikanere.

(18-04-2026, 08:47 AM)Victor Wrote: Ang. forsvaret, tror jeg ikke, vi mister Velkov, fordi han er rød.

Vi mister med sikkerhed Vekic, fordi han ikke kan opretholde sin landsholdsplads en række nede. Også Enggaard, selvfølgelig. Måske sælger de GG og Flø, fordi de har været gode.

Beholder gerne van Brüggen, fordi han var god sidste år. Tænker også, at han og Lundrim vel snart må være igang på græs igen efter deres alvorlige skader? Der er snart gået et år.

Ang. Hjulsager ved  jeg ikke, om han har lyst til at blive her. Der kan også være nogen, vi synes er for dårlige (Lund?)

Jeg kan anbefale alle at læse Jesper Bankes bud, hvem der stopper og hvorfor. Jeg synes at den er spot on.

Fedt bud. Jeg kan egentlig godt lide din tanke om kontinuitet.

Jeg tror dog, at det er nødvendigt med minimum en ny angriber, da jeg simpelthen ikke tror på Duin - Faghir tror jeg nok skal være klar i næste sæson, men han kan ikke være den eneste angriber.

RE: Sæson 2026/2027 - Victor - 19-04-2026

Hvorfor tror du Wahid vil være klar i næste sæson, når han ikke har været klar i snart flere år?

En ting, vi ikke ved, er, hvor klubben står økonomisk. Er vi tvunget til brandudsalg til sommer, eller har vi økonomi til at følge en forud fastsat plan til at komme tilbage?

RE: Sæson 2026/2027 - colazero - 19-04-2026

(19-04-2026, 10:54 AM)Victor Wrote: Hvorfor tror du Wahid vil være klar i næste sæson, når han ikke har været klar i snart flere år?

En ting, vi ikke ved, er, hvor klubben står økonomisk. Er vi tvunget til brandudsalg til sommer, eller har vi økonomi til at følge en forud fastsat plan til at komme tilbage?

Det ved vi jo overordnet. Man har allerede meldt ud man sagtens kan tåle en nedrykning.

Hvor har du læst/hørt det?

RE: Sæson 2026/2027 - Hannibal - 19-04-2026

(19-04-2026, 12:37 PM)Victor Wrote: Hvor har du læst/hørt det?

Jeg syntes udmeldingen har været at det hele er et 
Langsigtet projekt og vi nærmest alle sammen
Har skulle regne med en nedrykning for at bygge
Klubben op.
Faktisk er det som jeg er mest skuffet over
At det for mig lidt har været meldingen lige siden
Miraklet sidste sæson.
Har aldrig forstået det
Når man er i den anden bedste række spiller man
For at rykke op
Fandeme dumt når man er i den bedste række man
Snakker om at rykke ned.
Det er måske bare i mine ører det har lydt for meget.

RE: Sæson 2026/2027 - colazero - 19-04-2026

(19-04-2026, 12:37 PM)Victor Wrote: Hvor har du læst/hørt det?

Tønder har sagt det et eller andet sted. Kan ikke huske hvor. Måske på Kickoff. OG - man har hele tiden talt om det langsigtede projekt. Det er ikke hvor vi er nu men hvor vi er om tre år. Det har Hemmersam sagt flere gange.

RE: Sæson 2026/2027 - Engangvejlealtidvejle - 19-04-2026

(19-04-2026, 08:55 AM)Allan Simonsen Wrote:
(18-04-2026, 05:05 PM)pegro Wrote:

???
Gundelund, Velkov, Lund

En 4-3-3 kunne hedde:
???

Fedt bud. Jeg kan egentlig godt lide din tanke om kontinuitet.

Jeg tror dog, at det er nødvendigt med minimum en ny angriber, da jeg simpelthen ikke tror på Duin - Faghir tror jeg nok skal være klar i næste sæson, men han kan ikke være den eneste angriber.

(19-04-2026, 10:54 AM)Victor Wrote: Hvorfor tror du Wahid vil være klar i næste sæson, når han ikke har været klar i snart flere år?

Wahid ikke været klar i flere år? Han spillede 22 kampe i sidste sæson og lavede 8 mål.  Og de 2 forrige sæsoner spillede han også, når trænerne ikke mente han skulle sidde på bænken. Men han har været klar de seneste 3 sæsoner, men har så bare været utrolig uheldig i denne sæson.

Så vidt jeg husker, var han også meget skadet i Tyskland. Men håber selvfølgelig, han finder sit gamle jeg.

RE: Sæson 2026/2027 - Engangvejlealtidvejle - 19-04-2026

Så husker du forkert igen igen.