![]() |
|
VB - Hillerød (5-4) - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: VB - Hillerød (5-4) (/showthread.php?tid=100) |
RE: VB - Hillerød - McLovin - 09-08-2026 Det er dejligt simpelt. Hvis en angriber ikke scorer mål, spiller han dårligt. Og hvis der går mål ind er det en dårlig målmand. Nej. Så simpelt er det naturligvis ikke. Faghir bidrager med utroligt meget i opspillet. Han optager rigtig meget opmærksomhed i modstanderes forsvar. RE: VB - Hillerød - Jonathan Togo - 09-08-2026 (09-08-2026, 09:31 PM)McLovin Wrote: Det er dejligt simpelt. For en gangs skyld enig med dig her McLovin. Faghir har mange forskellige kompetencer og i dag var han god til at suge bolde til sig og fordele dem videre og der manglede kun marginaler for at han lavede et mål eller to. Kan han holde sig skadesfri de næste kampe så har vi en rigtig dygtig angriber, historikken skræmmer dog desværre. I den anden ende så Nikolaj Larsen dog uheldig ud, han skal være mere tydelig og så må han tabe sig et kg. eller to så kan kan følge op på riposter, han ser i mine øjne tung ud. Det bliver et par meget interessante kampe de næste to. RE: VB - Hillerød - Victor - 10-08-2026 Naturligvis enig i, at vi skal have tilført en angriber mere. Med den skadeshistorie Faghir har, vil det være højrisikabelt at satse på ham. Dog alligevel interessant, at vi formår at score fem mål. Og denne gang var der ingen forsvarsspillere, der scorede! Men når CN kommer i sit kølige analysehjørne, vil han nok være utilfreds med, at fire gik ind. Han har jo haft som topprioritet, at vi skal spille til nul. RE: VB - Hillerød - vbfyn - 10-08-2026 Hvis træner Nørgaard undskylder sig med, at vi har spillere ude af position, så må han pege mod sig selv. Hvorfor spiller Camara HB og fx ikke Max Jensen eller Gundelund..? Og hvorfor spiller Gundelund i CB, når det åbenlyst ikke er hans plads..? Ét er at starte kampen sådan, men at der ikke bliver justeret undervejs, er i mine øjne dårligt trænerarbejde. Det er muligt, at Lund ikke var klar til 90 minutter, men når han sidder på bænken, er han vel "delvist" klar til fx en halvleg eller 30 minutter. Ellers må der være en frisk CB fra U19, der kan supplere. RE: VB - Hillerød - VB-stralis - 10-08-2026 Meget enig. Vi talte i går om, at tre af spillerne dér ikke burde være i dén bagkæde. Kun Velkov på 'sin plads'. Nuvel CS spilede på vb, som han plejer, men bør han i grunden det? Grusomme fejl derfra! Gunde burde være på midten eller på hb, Camara længere fremme (god spiller faktisk). Og lige på kornet: Hvorfor sidder Lund på bænken, når man ikke vil bruge ham på dén plads, man har hentet ham til? Da oplagt at bruge ham, når bagkæden slet ikke hænger sammen. Dårligt trænerarbejde (de er TRE!). Foruden analytikere m.fl. Man kunne jo have brugt TPI kampen til at spille forsvaret/målmanden bedre sammen! Målene raslede jo ind (Larsen ikke uskyldig hér), fordelt over hele kampen, uden nogen reaktion fra træneren. Har nu genset det meste af kampen. Ret skal være ret: en underlig kamp - vi spillede jo periodevis virkeligt godt! Livligt, sprudlende, aggressivt, målsøgende. Spillet meget længere fremme på banen end længe set. Fin moral på holdet. Målfarligt - 5 mål scoret, og chancer til flere. - Men forsvaret! Hvilket forsvar? Der er virkelig noget at arbejde med inden Kolding på fredag. Holddaheltop !!!!! RE: VB - Hillerød - RasmusSkov - 10-08-2026 At se sådan en kamp live, var underligt, på den ene side kan det noget med en målrig kamp og vinde i ekstra minutterne. Men frustrerende at se de mange fejl, der fører til modstander mål. Dertil et utal af gange hvor vi spiller dem lige til benene. Det mangler noget på afslutningerne og afleveringerne. Gider næsten ikke tale om forsvaret. Måske bare tak Velkov. RE: VB - Hillerød - Victor - 10-08-2026 Nu har jeg set kampen, og kan derfor komme med en indsigtsfuld kommentar (der må grines!) Spillet flød med massevis af godt sammenspil og dejligt at se, at vi fik så mange folk ind i feltet. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har spillet så offensivt. Problemet er så at gøre det, og samtidig at halvdelen af forsvaret ikke spillede på deres vante plads. Det gav kæmpe huller bagude, men også voldsomt underholdende angrebsspil. Det var risikabelt af Nørgaard at spille så offensivt med så usikkert et forsvar. Derfor er det faktisk logisk at vi tog imod så mange mål. At så Hillerød var lige så usikre bagude, gjorde jo bare, at det blev en vildt underholdende kamp. Jeg mener, at Lund skal ind på midten mod Kolding og så håbe, at han ikke er så rusten, at han kommer til at koste noget. Gunde tager så backen. Camara er for risikabel defensivt. Men uhyre vigtigt, at vi nu også fik en sejr på hjemmebane. Hvad det psykisk betyder for spillerne, kan ikke overvurderes. RE: VB - Hillerød - VB-Koebenhavner - 10-08-2026 (09-08-2026, 05:27 PM)McLovin Wrote: Jeg har en lille udfordring. Find lige det præcise citat af Hemmersam. For jeg så også det interview før kampen. To gange. Og han sagde ingenting, der ligner det du påstår. Så nåede jeg i min travle hverdag frem til dig- og du skal da have et ordentligt svar:-) Det er så sandelig ikke og har aldrig været ment som "et citat" Du kan måske kalde mit indlæg vedr. interviewet en parodi eller en travesti for meningen er jo at opsummere på sarkastisk vis, hvad den gode MH og andre har fortalt os i 1 års tid: At vi ikke er førstevælgere At vi ikke kan betale for en angriber der scorer 20 mål på en sæson At vi må vente til sidst i vinduet for at se hvad der bliver til overs At de skal være bedre end dem vi har At vi først og fremmest skal satse på vores akademispillere Alt sammen valide argumenter ved første øjekast-men sandheden er, at der på angribersiden intet er sket i et år. For allerede sidste sommer var vi flere, der påpegede, at VB efter Germans farvel, da vinduet lukkede ikke rådede over nogen -for at bruge Jesper Thygesens udtryk "proven angriber", Faghir var milevidt fra at kunne hjælpe holdet, Jelle Duins mellemnavn var "skade", AKJ var langt over the hill og Amin Chiakha var på ingen måde en "proven angriber" Ved vinterens transfervindue gav MH på vinduets sidste aften et interview på TV2, der er et af mest groteske, jeg har hørt- påstående, at VB skam ikke kom at tegne kontrakt med nogen angriber for vi var fint dækket ind - og der havde vi endda skilt os af med ChiakhaNår MH nu i går kommer med de samme tirader og blot kan strække sig til, at vi efter Duins langtidskade- den mest forudsigelige i VB's nyere historie- er "nysgerrige " ( og ja DET er et citat) og på spørgsmålet, om vi er ved at præsentere en ny spiller svarer med et rungende NEJ (citat igen) 24 dage før vinduet smækker i - ja så får jeg en rigtig ubehagelig fornemmelse af, at intet brugbart vil ske - i hvert fald ikke på angriberfronten. Som jeg også nævner i mit indlæg, som du spørger til, så har andre klubber, som vi burde kunne sammenligne os med været i stand til at skaffe sig forstærkning til angriberpositionen. Og bedre end dem vi har?--vi har jo ikke nogen 9'er ,der ikke trækkes med stor skadeshistorik Og vores akademispillere kommer ikke til at spille os op i Superligaen. Vi står desværre ikke med et Graver, Dalgas, Nørlund, Graulund, Søgaard, Krølle osv- kuld. Vi har enkelte lovende spillere - og nu røg Flø -men de bringer os ikke tilbage i det bedste selskab alene. Og når de engang er gode nok, er der stor risiko for, at de sælges til større klubber. Så min causeren over MH's interview er et udtryk for en dyb mistillid, der bygger på det sidste års forløb- men please MH prove me wrong!!
RE: VB - Hillerød - Niller - 10-08-2026 Jeg kunne godt tænke mig at video hvor meget Viden du har om Duin skadehistorik? Den først skade han fik i Vejle, var angiveligt et uheld til træning, som holdte ham ude i 9 måneder. Inden det, hvis du tjekker hans skadehistorik på transfermarkt, så er der ikke så mange skader at se. Før den først skade i Vejle, skal man helt tilbage til 21/22 sæsonen hvor han sidst var skadet. Derudover vil jeg høre, hvor mange klubber du egentlig har undersøgt, som har hentet en “Proven angriber”. Lad os bare kigge på sammenlignelige klubber. Matthew Hoppe (startende angriber i sønderjyske) havde aldrig scoret 5+ mål i en enkelt sæson før han kom til Danmark. Dorian Junior (Viborg angriber) havde scoret mål i den tredjebedste spanske række, som er niveauer under Superligaen Silkeborg har ingen spids angriber pt. Fredericia lejer hvem end de kan i Midtjylland Randers har udover Kasper Junker, hentet Mohammed Sankoh, som senest har scoret 6 mål for Stuttgart andethold. Faghir scorede desuden 8 mål for Stuttgart’ andethold (på færre kampe) inden han kom til Vejle. Andre angribere man kan argumentere for er proven goalscorer, som andre klubber har hentet er, Tim Freriks, som ikke har formået at slå igennem overhovedet i Viborg. Asbjørn Bøndergaard har stadig også til gode at bevise til for alvor i Lyngby. Disse to spillere blev desuden senest solgt for omkring 4 millioner kroner. For 4 millioner, hvilket er mange penge for Vejle, er man ikke engang sikret en målscorer. Det her fortæller vel meget vel, at spillere der ikke tidligere har været “proven goalscorer” sagtens kan begå sig på Superliga niveau. Jeg tænker derfor det bliver for unuanceret bare at definere angribere som “proven”. Edit: Har vi kun enkelte lovende spillere? Vores akademi har aldrig været bedre, og førsteholdet har spillere som: Gitz, Brolund, Max Jensen, Camara, Tabatadze, lille GG og Bismarck. Jeg har svært ved at huske at vi i nyere tid har haft lige så mange lovende spillere RE: VB - Hillerød - colazero - 10-08-2026 (10-08-2026, 07:53 PM)Niller Wrote: Jeg kunne godt tænke mig at video hvor meget Viden du har om Duin skadehistorik? Den først skade han fik i Vejle, var angiveligt et uheld til træning, som holdte ham ude i 9 måneder. Inden det, hvis du tjekker hans skadehistorik på transfermarkt, så er der ikke så mange skader at se. Før den først skade i Vejle, skal man helt tilbage til 21/22 sæsonen hvor han sidst var skadet.Flashscore har denne oversigt https://www.flashscore.dk/spiller/duin-jelle/WxqxR99i/skadeshistorik/ Desuden røg hans korsbånd tilbage i 2016. Så jo, jeg synes godt man kan bakke op om at han har været meget ude pga skader. |