VB Fanforum
HB Køge - VB (0-2) - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: HB Køge - VB (0-2) (/showthread.php?tid=93)

Pages: 1 2 3 4 5 6

RE: HB Køge - VB - Tobias Jacobsen - 31-07-2026

Jeg er virkeligt glad for at vi får et clean sheet i dag. Jeg synes virkeligt det er vigtigt, for vores forsvar og målmand, at få nogle succesoplevelser og få mere ro på. Vi har haft så få clean sheets i sidste sæson. Spændende med Camara på højre back. Han er jo fin teknisk ift. 1. divisionsniveauet.

RE: HB Køge - VB - colazero - 31-07-2026

Fin præstation overordnet set. Noget brag blev det aldrig men det tror jeg heller ikke vi får så meget at se i første division. Omgivelserne er ikke rigtig til det. Men VB viste at de er et bedre hold og fik det ønskede resultat. Synes vi har spillere som de to målscorere der har det ekstra kvalitet som kan blive point værd over en hel sæson.

RE: HB Køge - VB - Hannibal - 31-07-2026

Som kampen skred frem blev vi bedre.
At komme foran,og bevare føringen i længere tid
Gav tydeligvis noget selvtillid.
Det her hold har virkelig brug fór nogle succes oplevelser.
Noget mere af det og kan faghir lige få hul på bylden
Så er der måske noget at bygge på.

RE: HB Køge - VB - Victor - 31-07-2026

Rodet 1. halvleg, hvor vi ikke rigtig kom frem til noget og hvor vi spillede ret hæmmet, som sikkert skyldes de utallige uafgjorte kampe. At vi så fik scoret i sidste sekund af 1. halvlegs overtid var jo faktisk ret heldigt, men fin assist af Wahid (der er undervejs. Fik 65 min. i dag!) og let sat ind af Duelund.

Det var, som om målet fjernede 500 tons bly fra spillernes skuldre... I 2. halvleg spillede vi langt mere frigjort. Bolden gjorde arbejdet, og som halvlegen skred frem - og især efter det andet mål - var vi klart bedre end HBK. Dette viste sig bla. ved, at vi fik massevis af frispark, som man kun får, hvis man er først på bolden. Vi skabte også massevis af kæmpestore chancer og burde have vundet 4-1. Hvorfor 1? Fordi Køge også havde en del, men ikke var dygtige nok.

Fuldt fortjent sejr. Vi var det bedste hold.

Tillykke til spillerne. Det giver forhåbentlig den længe savnede selvtillid, som er så vigtig. Før og efter målet var holdet som nat og dag.

Også tak for sejren ift. at vi nu slipper for hysteri fra visse fans de næste ni dage. Så kan vi få blodtrykket ned så længe.

RE: HB Køge - VB - VB-stralis - 31-07-2026

Kunne ikke se kampen, så måtte nøjes med diverse mobilbeskeder. Men fik dog et nogenlunde indtryk.
Efter en god start blev det noget tilfældigt spil fra begge sider, afsluttende med et psykisk såre vigtigt mål.
Til dels forståeligt med alle de skader/udskiftninger på holdet.
Amden halvleg klart bedre. Viser, hvor vigtig den psykologiske del er. Med mål kommer selvtilliden.
2-0 sejr mod en svag modstander. Ikke prangende, men en sejr. Vi er på vej! - Holdet skal nu mod Hillerød stå sin prøve!

Nerverne må selvsagt have spillet en voldsom rolle. Denne sejr mer' end 3 points værd!
Utroligt med så mange skader (Lasse Nielsen, Jelle Duin, Marcussen). Faghir tilsyneladende på vej (klarede 65 min).
Dejligt med Camara. Dejligt med Bisse. Der er noget at bygge på.
Men hvor er vi dog sårbare med så tynd en trup. - Et vigtigt skridt på vejen. Men - forstærkninger ville være 'en lise'!

RE: HB Køge - VB - VB-Koebenhavner - 31-07-2026

Alt i alt en godkendt indsats mod et hold, jeg godt tør spå kommer til at kæmpe hårdt for at undgå nedrykning.

1.halvleg manglede rytme, og vi virkede rådvilde når vi nåede frem til modstanderens felt og skabte faktisk meget få målchancer. Havde igen nogen farlige boldtab, der godt kunne være gået galt mod en bedre modstander. Og kære Velkov- vil du ikke godt snart genfinde dit normalt høje niveau!!

Målet i sidste sekund af halvlegen var fint og faldt på et meget heldigt tidspunkt.

2.halvleg var vores og vi kunne snildt have vundet større men det er svært at banke mange mål ind, når de alle skal komme fra midtbanen af - og vi gav igen ind imellem unødige chancer væk.

I aften kunne jeg dog se forskel på den formodede top og bund.

I øvrigt dejligt at se hvor ægte glade spillerne sammen med det virkelig flotte fremmøde af fans var--der var en stor lettelse at spore. Lad os håbe det kan blive en bølge, holdet kan ride videre på, når en betydelig bedre modstander står klar på søndag

RE: HB Køge - VB - Tobias Jacobsen - 31-07-2026

Er der nogen der ved, hvorfor Sander Ravn igen ikke var med? Måske han er vejet for let og ikke indgår i planerne for førsteholdet, på trods af, at han står skrevet som en del af seniortruppen på hjemmesiden? Han fik enkelte minutter i testkampen mod Hillerød men har ellers ikke været udtaget til kampene.
Er der andre end mig, der havde håbet at se Brolund på banen i dag på Venstre Back evt?
Ifølge Steen Tychosen "er han hurtig, har et stort løbepensum, tænker fremadrettet og har han en fin indlægsfod. Marcus har en stærk mentalitet og arbejder hårdt hver eneste dag". Han er venstrefodet og har været offensivspiller både på kanten og offensiv midt. Han virker ret alsidig, så glæder mig til at se ham spille en dag snart.

Jeg synes også det er en godkendt indsats - også i lyset af, at Duelund udtaler, at mange af spillerne på holdet ikke har spillet Betinia LIGA før. De skal vel også lige vænne sig, hvordan der spilles i rækken(ift. 3F Superliga). Ja det var virkeligt dejligt at se spillerne ægte glade i dag. Der har været forlydender om manglende glæde og godt humør til træninger, så denne sejr har stor betydning for humøret i spillertruppen, tænker jeg. VIVA VEJLE!

RE: HB Køge - VB - OAOA - 01-08-2026

(31-07-2026, 11:06 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Er der nogen der ved, hvorfor Sander Ravn igen ikke var med? Måske han er vejet for let og ikke indgår i planerne for førsteholdet, på trods af, at han står skrevet som en del af seniortruppen på hjemmesiden? Han fik enkelte minutter i testkampen mod Hillerød men har ellers ikke været udtaget til kampene.
Er der andre end mig, der havde håbet at se Brolund på banen i dag på Venstre Back evt?
Ifølge Steen Tychosen "er han hurtig, har et stort løbepensum, tænker fremadrettet og har han en fin indlægsfod. Marcus har en stærk mentalitet og arbejder hårdt hver eneste dag". Han er venstrefodet og har været offensivspiller både på kanten og offensiv midt. Han virker ret alsidig, så glæder mig til at se ham spille en dag snart.

Jeg synes også det er en godkendt indsats - også i lyset af, at Duelund udtaler, at mange af spillerne på holdet ikke har spillet Betinia LIGA før. De skal vel også lige vænne sig, hvordan der spilles i rækken(ift. 3F Superliga). Ja det var virkeligt dejligt at se spillerne ægte glade i dag. Der har været forlydender om manglende glæde og godt humør til træninger, så denne sejr har stor betydning for humøret i spillertruppen, tænker jeg. VIVA VEJLE!

Hvor har du de forlydender om manglende humør til træningen? Jeg synes da netop vi altid hører - også fra iagttagere - at træningen er god.

RE: HB Køge - VB - Victor - 01-08-2026

Ser, at vi havde Jakob Selvejer på bænken. Hvem er han?

RE: HB Køge - VB - Administrator - 01-08-2026

Jakob Sørensen

https://vejle-boldklub.dk/nordjysk-forsvarstalent-skriver-kontrakt-med-vb-akademiet/