![]() |
|
Kolding IF - VB - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: Kolding IF - VB (/showthread.php?tid=101) |
RE: Kolding IF - VB - Tobias Jacobsen - 14-08-2026 JA TAK FAGHIR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hold fast det er dejligt at se ham lave basser igen! Autocentralen Park må gerne blive en "central" "park" hvor VB "auto"matisk at scorer mål på samlebånd, hver gang vi tropper op på det afskyelige, gudsforladte sted. RE: Kolding IF - VB - Duffy_DK - 14-08-2026 Ringe forsvar, ringe målmand og én skod midtbanespiller. Ellers fin kamp og 3 nemme points. Super godt med Wahid RE: Kolding IF - VB - SteenBiilmann - 14-08-2026 Generelt om 1. div. hidtil: Lavere tempo, mere plads mere tid. Lavere individuel fart, ditto teknik. Vi fik på alle nævnte parametre bedre betingelser i dag og hidtil, end vi har haft i superligaen. Det er ret markant, så stor forskellen er. Kolding skuffer i forhold til sidste sæson, og dermed forventningerne. De fremstår ikke sammenspillede, og de har alt for mange fejl, og dårligdomme jf det generelle niveau i divisionen. På ovenstående baggrund er jeg fortrøstningsfuld i forhold til oprykning. Mht dagens kamp, så synes jeg fortsat at Sørensen er elendig defensivt. Han dækker ikke op, og er direkte ansvarlig, ved deres 1-0 mål. Offensivt har flødefoden fortsat kvalitet. I hvert fald til 1. div. Velkov, Lund og Gunde gør deres job. Midtbanen er ok med, men savner en høj og stærk leder. Men mod et svagt Kolding hold (over)lever vi med det. Både Bisse og Hetemi kan følge med, og endda finde tid til at levere fremadrettet, hvilket ikke var tilfældet i superligaen. Fint nok til 1. div. Duelund og Bach ser jeg som vores bedste spillere offensivt i dag. Sprudlende og energiske. MEN; Faghir kom endelig på tavlen. Og selv om det er en billig baggrund med to mål hvor han er udækket, så håber jeg virkelig at det er starten på noget godt. Fint indskift af Camara, som har gjort det flot offensivt i sæsonen hidtil. Jeg elsker Bisses attitude. Ægte VB-ånd. Han VIL bare VB. Samme med Gunde. Larsen bedre end sidst - men burde ikke stå så langt ude ved deres 2-3 mål. RE: Kolding IF - VB - VB-Koebenhavner - 14-08-2026 En kamp der efter min mening rammer VB ind som vi står her og nu. De første 40 min når vi er værst. Dårlige i forsvaret, spiller for langsomt og alt for meget til siden og bagud og upræcise afleveringer. 2.halvleg virkelig meget flot angrebsspil. Faghirs 2 mål kunne alle her på Forum have fået i mål, MEN han stod/løb hvor han skulle for at score dem og for det skal han bestemt have ros. Og lad det forhåbentlig give knægten den selvtillid han i den grad har brug for. Vi brænder stadig utrolig meget og det kunne have kostet points da vores forsvar stadig er for usikkert. Så intet nyt-håber den færøske forsvarsspiler kommer og at vi får den eller de angribere, vi i den grad har brug for. En skade til Bach og Faghir- så er vi på den Kan til sidst ikke lade være at hæfte mig ved, at Frede sagtens har kunnet hente Alexander Lyng i Sønderjyske-han scorer 2 mål for dem mod AAB her til aften. Men det er jo ifgl MH heeeeeeeeelt umuligt for VB at hente en offensiv spiller- for vi er jo ikke førstevælgere og står åbenbart også bagved storklubber som Fredericia og Hvidovre
RE: Kolding IF - VB - Administrator - 14-08-2026 Lyng er kun registreret for 1 mål i dag. Og med en pris på 4 mio. kroner synes jeg personligt man har betalt for meget. Og det er mit indtryk at SønderjyskE er enige. Han har i hvert fald ikke vist sig frem i superligaen, der berettiger til det. RE: Kolding IF - VB - McLovin - 14-08-2026 Hvem skulle Lyng erstatte på Vejle holdet? Duelund? Bach? GG? (FotMob siger nu at Lyng kun scorede en enkelt. Men ok. Hvem går også op i små detaljer, som eksempelvis sandheden?) Du kan godt lide at turnere med den der fejl-tolkning, men Hemmersam sagde altså ikke noget i retningen af at det var heeeeeeelt umuligt at hente offensive spillere. Han sagde at hvis de henter noget er det for at forbedre holdet og ikke til bredden. Igen. Dit syn på angriber præstationerne er forfriskende simpelt. Scorer de mål er det godt og hvis ikke er det ikke godt. Der er meeeget mere i Faghirs spil end om han er den der står med den sidste fod på bolden. RE: Kolding IF - VB - Victor - 14-08-2026 Det meste af 1. halvleg var en sløv omgang, men efter Bachs mål var vi det klart bedste hold på bolden. Frygten for at Kolding ville slå det hele i stykker med elleve Benny Benbrækkere blev heldigvis gjort til skamme. De var faktisk relativt uskadelige. Rigtig godt, at Lund fik en hel kamp. Jeg mener, han gjorde det godt. Flot mål af farlige Bach. Dejligt, at Wahid fik scoret to - selvom de rigtignok skyldtes elendigt koldinggensisk forsvarsspil - især det første, som han ikke kunne undgå at heade ind. Men han skal stå der, og var der begge gange. Super oplæg af Gundelund ved det sidste mål. Vi var vel mere eller mindre en klasse over Kolding. Resultatet kunne tyde på spænding om resultatet, men det var der ikke. Vi burde have scoret tre eller fire mere. Alt i alt godkendt. Men der er stadigvæk noget at arbejde med for forsvaret! RE: Kolding IF - VB - colazero - 14-08-2026 Dårlig første 30 minutter. Gode næste 15 minutter og virkelig en god anden halvleg. Roses skal når roses kan og Kolding blev puttet ned i sækken der. Det eneste der lige trækker ned er at vi ikke fik scoret et par stykker mere og så lige den reducering til sidst, men ok - flot mål må man sige. I hvert fald set fra det udebaneafsnit der ikke var en krone mere værd af de 85 jeg havde betalt for at være der :-). Bach bliver bare ved med at score mål og dejligt med to fra Faghir. Bare vi kan få gang i ham og i dag var et skridt i den rigtige retning. Flot kamp af VB. RE: Kolding IF - VB - VB-Koebenhavner - 14-08-2026 (14-08-2026, 09:40 PM)McLovin Wrote: Hvem skulle Lyng erstatte på Vejle holdet? Duelund? Bach? GG? Jeg stolede på kommentatoren til Kolding-kampen, der oplyste, at Lyng var dobbelt målscorer- Og pointen er ikke hvem han eller Hvidovres ny angriber skulle "erstatte" hos os. Pointen er ar vi kun er en skade fra ingen 9'er at have. Og vi har kun 19 dage til at ændre på det- herefter er næste chance først til vinter, hvor det traditionelt er sværere. RE: Kolding IF - VB - VB-stralis - 14-08-2026 Tak for fint indlæg til colazero. Omtrent det nævnt, som jeg ville sige: Det meste af første halvleg var ringe, men vi nåde at komme i gang - og Tobias Bachs mål var lige, hvad vi behøvede - og på rette tidspunkt! Tobias Bach - amen, kan man som VB'er andet end være glad for ham!? - I anden halvleg kom vi for alvor i gang, og der var jo klasseforskel. Faghir var nu både fin spilstation, og skarpretter! Det var fine bolde, han fik at arbejde med - men han var på plads - og eksekverede! - Stadig kun god for 60 min. Duen spillede også fint, men holddogop, hvor skal han lære/huske at holde kroppen ind over bolden ved skudforsøg! Man skulle tro, at han og flere andre så målet 1,5 m højere og 2 m bredere i hver side! Mao: Vi brænder bare for meget! Vi burde jo have været foran 5-1 med 10 min tilbage (havde også én på overliggeren), men resultatet af de brændte chancer var, at KIF fik reduceret i overtiden, og det var liiii' før, vi skulle i gang med at bide negle! Særdeles fortjent sejr. Bliver godt at få Vatnafjordur på midten. Og med alternativer på vb og en snarlig 9'er ser det godt ud! VI LIGGER KLART NR 1 - NUMERO UNOOOOO ! <3 - DEJLIGT! |