VB Fanforum
Sommertransfervinduet 2026 - Printable Version

+- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum)
+-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Forum: Transfers og rygter (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Thread: Sommertransfervinduet 2026 (/showthread.php?tid=72)

Pages: 1 2 3 4

RE: Sommertransfervinduet 2026 - DejviGlavevski - 21-05-2026

Opondo er slet ikke dygtig nok, hvis vi skulle rykke op i Superligaen igen.

RE: Sommertransfervinduet 2026 - colazero - 21-05-2026

Nyeste tilgang er Esbjergs reservemålmand Kasper Kristensen https://vafo.dk/vb/vb-s-maalmandskabale-er-lagt-henter-reservekeeper-fra-1-division?rss=&fbclid=IwY2xjawR7x95leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETFKdGIzTWh2VnJiVGxMeXhKc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHhzEZuY63LAqqVT0Yg2OOlz5A4k5j5t8UlKpIWTdOiuFD7QoLRZHpEWbCBmT_aem_tInyWKmzNYFgr-be9FNpMA

RE: Sommertransfervinduet 2026 - VB-stralis - 21-05-2026

Sportsjournalist Banke (VAF) har i dag en artikel om VBs nyeste markspiller, venstrefløjen Gustav Marcussen (27). Heri skriver han bl.a:

Gustav Marcussen, FCF, har VB nu skrevet en treårig kontrakt med. Dette ligner en markant forstærkning af VB-offensiven.
27 år og i sin bedste fodboldalder.
Hans CV matcher den opgave, VB står overfor: I forrige sæson scoret 16 mål og lavet 4 assists for FCF i divisionen.
Nummer 2 i kåringen af sæsonens profil, kun overgået af Kjerrumgaard, siden solgt til Udinese og senest banker mål ind for Watford.

Mere i tvivl om Marcussens evner i holder i Superligaen. Seneste sæson blev aldrig optimal for ham.
Efter en fin start på efteråret med 4 mål / 2 assists i grundspillet gled han mere ud af FCFs foretrukne opstilling og fik aldrig for alvor sat sit aftryk på oprykningsspillet.

Men ... VB skal tilbage i ligaen hurtigst muligt. Og til den mission ligner Marcussen et perfekt match.
- Dækker flere offensive positioner - central, offensiv midtbane, kant, angriber - men klart bedst i venstre side af et tremandsangreb.
Her får han mulighed for at modtage bolden retvendt, udfordre direkte og trække ind i banen, hvor han kan afslutte / sætte en medspiller op.

Og mentaliteten! Svær at tage bolden fra, og hvis han mislykkes med en aktion, prøver han bare igen i næste situation.
Den type har VB manglet. Spillere med mod. Med x-faktor. Der tør gøre noget uventet.

Endelig er han en rigtig god fyr, der passer godt ind i et omklædningsrum. Og et virkelig godt spark.

Jeg fik for alvor øjnene op for hans niveau på Østerbro Stadion den 18. aug 23, hvor FCF vandt 5-0. Han scorede til 2-0 med et fremragende langskud,
helt oppe ved stolperoden. Den slags mål scorer man ikke tilfældigt.

Hans evne til at modtage bolden bredt, drive ind i banen og komme på afslutning gør ham særdeles farlig.
Og når han først kommer på skudhold, afslutter han med kvalitet.

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at FCF ikke gerne ville forlængetmed ham. Denne handel må sige noget om VB’s voksende muskler
og tiltrækningskraft – selv om klubben kommer fra en elendig sæson i skyggen af naboernes langt mere imponerende bedrifter.

Tydeligt at VB vil hente spillere fra øverste hylde i 1. div i dette transfervindue. Hvis klubben mener det alvorligt med en hurtig tilbagevenden til ligaen,
er det denne her type signinger, der skal lande!

RE: Sommertransfervinduet 2026 - vbfyn - 21-05-2026

Jeg røg "tilfældigt" forbi en Fredericia gruppe på FB, og de fleste var ikke kede af at slippe ham og "lad bare Vejle aftage nogle 1. divisionsspillere. Vi satser højere i Fredericia.." Smile

(21-05-2026, 04:10 PM)vbfyn Wrote: Jeg røg "tilfældigt" forbi en Fredericia gruppe på FB, og de fleste var ikke kede af at slippe ham og "lad bare Vejle aftage nogle 1. divisionsspillere. Vi satser højere i Fredericia.." Smile

De snakker og røven går dernede. De kalder ham også Judas og den slags. Så helt ligegyldig er han ikke for dem.

RE: Sommertransfervinduet 2026 - Niller - 21-05-2026

Er jeg den eneste som hvis man kigger på truppen på VB appen, så kan man se de har fjernet spillere med kontraktudløb og hvis lejemål er ophørt. Men Valdemar Lund er stadig placeret der. Tænker i det kan have en betydning eller er det en forglemmelse?

(21-05-2026, 07:58 PM)Niller Wrote: Er jeg den eneste som hvis man kigger på truppen på VB appen, så kan man se de har fjernet spillere med kontraktudløb og hvis lejemål er ophørt. Men Valdemar Lund er stadig placeret der. Tænker i det kan have en betydning eller er det en forglemmelse?

Tænker det er en forglemmelse. Han står i hvert fald ikke længere på klubbens hjemmeside.

RE: Sommertransfervinduet 2026 - Niller - 21-05-2026

Tak for hjælpen, så ligner det en forglemmelse ja

RE: Sommertransfervinduet 2026 - VB-stralis - 21-05-2026

Vores nye reservekeeper Kasper Kristensen er sjovt nok storebror til Thomas ”TK” Kristensen,
der spillede en sæson i VB som U17-spiller, men som nu optræder for Udinese i Serie A.

RE: Sommertransfervinduet 2026 - Suppen - 28-05-2026

Tanke: Salg af GG til enten Brøndby eller AGF og få Rasmus Lauritsen eller Mølgaard retur. Det lyder fint i mine øre, men måske også urealistisk selv om begge spillere ikke rigtigt byder succes i klubberne